طرح جنگلانه به منظور حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی با کاشت بذرهای بادام کوهی و بنه توسط جهادگران بسیجی شهرستان خاتم انجام شده است.
کد خبر: ۵۶۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹ 07 February 2018

سرهنگ«حسین آزادی‌نژاد» با اشاره برنامه های دهه فجر شهرستان خاتم، اظهار کرد: طرح جنگلانه با هدف فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت بسیج مردمی در امر توسعه فضای سبز، بذرکاری و حفاظت از منابع طبیعی در سطح شهرستان با همکاری اداره منابع طبیعی انجام شده است.

وی با بیان این‌که این طرح در جنگل‌های شهرستان، توسط بسیج سازندگی ادامه دارد، افزود: هدف از اجرای این طرح جذب تعامل بیش از پیش مردم در راستای استفاده بهینه از طبیعت موجود است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاتم با بیان این‌که عوامل طبیعی و انسانی دست به دست هم می‌دهد تا درختان در مدت کوتاهی دچار آسیب و تنش‌های محیطی شوند، گفت: اگر جنگل خوب مراقبت و حفاظت نشود و مردم در این کار مشارکت نکنند اقدامات منابع طبیعی به تنهایی جوابگو نخواهد بود.

آزادی نژاد در پایان با اشاره به این‌که اگر این مسائل لحاظ نشود در آینده شاهد عاری شدن جنگل از درخت خواهیم بود، خاطرنشان کرد: با برگزاری این طرح ها توسط بسیج سازندگی ناحیه مقاومت شهرستان خاتم  بسیجیان با نحوه برقراری تعامل با طبیعت آشنا می شوند تا درخت و طبیعت از آسیب در امان بماند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار