مدير كل پدافند غير عامل استانداري يزد:
مدير كل پدافند غيرعامل استانداري در دومين كارگاه آموزشي تخصصي پدافند زيستي استان گفت: بايد به شيوه‌اي عمل كنيم كه رصد، پايش، توجّه به تهديدات زيستي و مسائل پيشگيرانه در اين حوزه در اولويت اول استان قرار گيرد .
کد خبر: ۵۶۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 07 February 2018

به گزارش تابناک يزد، «محمدصادق طهماسبي» در دومين كارگاه آموزشي و تخصصي پدافند زيستي ويژه كارشناسان و رابطان پدافند غيرعامل دستگاه‌هاي اجرايي استان كه در مركز ملّي مهارت آموزي و آموزشي زنده ياد جوكار (CBRNE) يزد برگزار شد، ضمن گراميداشت ايام الله دهه مبارك فجر، به اهميت كار در حوزه پدافند زيستي اشاره و بيان كرد: هرنشانه، رويداد و حادثه طبيعي و غيرطبيعي كه موجب تضعيف و نابودي سرمايه هاي انساني و يا آسيب هاي اقتصادي از طريق تخريب و نابودي سرمايه هاي زيستي در كشور گردد، تهديد زيستي محسوب مي شود . 

دبير قرارگاه پدافند زيستي استان ادامه داد: با توجه به تغيير روش دشمنان انقلاب در آسيب به نظام جمهوري اسلامي ايران فعاليت در زمينه پدافند غيرعامل زيستي امري ضروري است . 

بنابه گزارش ايسنا – منطقه يزد، طهماسبي خاطرنشان كرد: مردم يزد به دليل هم جواري با كوير، كم آبي و ديگر آسيب هاي مناطق خشك از گذشته تهديدها را شناخته و براي حفظ ايمني، امنيت و دفاع در برابر اين تهديدها فعال بوده‌اند . 

وي با اشاره به برنامه هاي در دستور كار اداره كل پدافند غيرعامل استانداري، گفت: بايد به شيوه‌اي عمل كنيم كه رصد، پايش، توجه به تهديدات زيستي و مسايل پيشگيرانه در اين حوزه در اولويت اول استان قرار گيرد . 

دبير شوراي پدافند غيرعامل استان افزود: لازم است توسعه يافتگي در حوزه‌هاي گوناگون پايدار و همگون با تمهيدات پدافندي و زيست محيطي باشد تا سلامت انسان ها به عنوان سرمايه هاي كشور و مولفه هاي اصلي توسعه مورد تهديد قرار نگيرد . 

طهماسبي در پايان سخنان خود با تاكيد بر ظرفيت رسانه هاي استان در فرهنگ سازي براي مقابله با تهديدات زيستي، خاطرنشان كرد: شايسته است صدا و سيماي مركز يزد، مطبوعات و خبرگزاري‌هاي استان نسبت به اهميت موضوع پدافند غيرعامل در جامعه به ويژه در حوزه زيستي فرهنگ‌سازي كنند . 

گفتني است، در دومين كارگاه آموزشي تخصصي پدافند زيستي استان كه با حضور بيش از 300 نفر از كارشناسان و رابطان پدافند غيرعامل دستگاههاي اجرايي استان برگزار شد، «ميلاد درجه» مدير دپارتمان CBRNE طب نظامي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كشور، سياستهاي نظام در حوزه پدافند زيستي را بيان و به تشريح مباني، اصول، تهديدات و شيوه هاي پيشگيرانه و عملياتي در اين حوزه پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار