سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: جامع‌ترین تفسیر قرآنی جهان اسلام در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳ 02 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید احمد هاشم‌آبادی در گفت‌وگو با تسنیم در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس، اظهار داشت: در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت که دهمین سال فعالیت خود را می‌گذراند چندین رونمایی کتاب به عنوان تازه ترین فعالیت‌های قرآنی منتشر شده در آستان قدس رضوی خواهیم داشت.

وی افزود: رونمایی از جلد 28 کتاب "المعجم فی فقه لغت قرآن و سر بلاغته" که ‌به عنوان جامع‌ترین تفسیر قرآنی جهان اسلام در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی به سرپرستی آیت‌الله واعظ زاده خراسانی تالیف و تدوین شده است، از جمله برنامه‌های امسال آستان قدس در نمایشگاه قرآن مشهد است.

هاشم‌آبادی خاطرنشان کرد: جلد 9 کتاب "نصوص فی علوم القرآن" و جلد 2 کتاب "پرتویی از هدایت قرآن" از مهم‌ترین آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در نمایشگاه قران و عترت است.

سرپرست روابط عمومی استان قدس رضوی تصریح کرد: کتاب "المعجم فی فقه لغة القرآن و سربلاغته" پیرامون الفاظ و مفردات قرآن و بلاغت و اعجاز بلاغی است که هر یک از کلمات قرآن به ترتیب حروف (الفبایی) با سه رویکرد لغوی، بلاغی و تفسیری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب "نصوص فی علوم القرآن" نیز به تمام آثار و کتبی که در آن‌ها موضوعات علوم قرآنی شامل وحی و کیفیت و نزول قرآن است، پرداخته می‌شود و مطالب مرتبط با آن موضوع با رعایت سیر و ترتیب تاریخی تنظیم و تدوین شده است.

هاشم آبادی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی افزود: فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی در طول سال ساری و جاری است و لحظه‌ای نمی‌توانید در حرم حضور پیدا کنید و آنجا را خالی از کلام قرآن ببینید در نمایشگاه نیز فعالیت‌های قرآنی از جمله کارگاه تدبر در قران کریم ویژه نوجوانان دختر و پسر، کارگاه تصحیح قرائت قرآن و نماز، فعالیت‌های مهدالرضا شامل نمایش عروسکی داستان نویسی و قصه گویی با محوریت علوم قرانی تدارک دیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار