کد خبر: ۵۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 04 July 2015
چندی پیش تابناک با انتشار گزارشی با عنوان « حکم استاندار برای دختر، داماد و خواهرزاده» به پشت پرده برخی انتصاب های خانوادگی در یکی از استانداری های کشور پرداخت.

به گزارش «تابناک»، این گزارش بر اساس اسناد معتبری که به دست خبرنگار تابناک رسیده بود ، نگاشته شد. اگرچه این اسناد در متن اولین خبر منتشر نشد.

با این حال علی رغم محرز بودن  انتصاب های فامیلی در این استانداری به وسیله شخص استاندار ، استانداری در جوابیه ای به تابناک ادعاها در مورد انتصاب ها در استانداری را ناشی از عدم آگاهی و تحقیق و برآمده ازشنیده های بدون وصول به یقین با هدف زمینه سازی تشویش افکار و ایجاد بدبینی را نسبت به خدمتگزاران صادق مردم قلمداد کرده است!!!

جالب اینکه در متن جوابیه استانداری هم به حکم برای داماد استاندار و همچنین دختر استاندار اذعان شده است. اگرچه در قسمتی از این متن صدور حکم بری خواهر زاده را تکذیب کرده است. .(که البته حکم برای شوهر خواهر زاده استاندار است) با این حال در صورتی که این استانداری نسبت به ادامه رویه غلط انتصاب های خانوادگی اصرار دارد، تابناک آماده است برای تنویر افکار عمومی اسناد موجود در این زمینه را برای قضاوت افکار عمومی منتشر نماید.


متن کامل تکذیبه استانداری به شرح زیر است.

با سلام و صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)

مسئول محترم سایت تابناک

با سلام و احترام

در پی درج مطلبی تحت عنوان «حکم استاندار برای دختر، داماد و خواهرزاده» جوابیه ذیل تقدیم می گردد که برابر قانون عیناً درج گردد.

« ولاتخف لیس لک به علم »

همواره قضاوتهای نادرست و شایعه پراکنی های مبتنی بر عدم آگاهی و تحقیق و نوشته های برآمده ازشنیده های بدون وصول به یقین زمینه های تشویش افکار و ایجاد بدبینی را نسبت به خدمتگزاران صادق مردم فراهم آورده و متأسفانه چنین رویه ای اگر رونق یابد جایگزین آرامش ، تعامل و همکاری اجتماعی و بالاتر از همه اعتماد مردمی به کارگزاران نظام مقدس اسلامی خواهد شد که صدالبته برخی انگشت شمار خوددانسته بدنبال آنند .

اگرچه خبرنگاران و اصحاب تلاشگر رسانه چشم و گوش جامعه و به تعبیری بشیر و نذیرند لذا آگاهی و یقین به موارد متعدد می تواند موجبات زیبایی کار و تأثیر کلام و نوشته را بیشتر کند . سایت محترم تابناک ذیل تیتر فوق الذکر مطالبی را نوشته است که متأسفانه کذب محض و ناشی از برداشتهای سطحی و بدون تحقیق نگارنده بوده و تصور می شود حیثیت رسانه ای سایت وزینی چون تابناک نباید دستخوش این نوشته ها شود زیرا :

1.راجع به صدور حکم برای دختر ، داماد و خواهرزاده کاملاً بی اطلاعی در نوشته به چشم می خورد چرا که :

الف) مدیرکل حوزه استاندار اگرچه داماد ایشان است ، اما خود سالهاست در استخدام دولت و دارای مسئولیتهای مختلف در استانهای دیگر بوده است و صرفاً بعنوان نیروی مأمور به استانداری سمنان آمده است که صدالبته امانت و اعتماد و محرم اسرار بودن لازمه تصدی برخی مسئولیتها برای پیشبرد امور بوده و اتفاقاً پسندیده است . مگر نه اینکه امام علی (ع) در نامه به مالک اشتر فرمودند : « و تو می توانی جانشینانی بهتر از آنان بیابی اینان را از خاصان و نزدیکان خود در خلوتها و مجلسهایت قرار ده »

ب) آقای استاندار در مجوعه استانداری خواهرزاده ای ندارند که بخواهند برای ایشان حکمی صادر و یا مسئولیتی تعریف نمایند .

ج) از آنجا که دختر ایشان از طلاب حوزه علمیه می باشند به منظور رسیدگی بیشتر و آگاهی مفیدتر از نیازها و دغدغه های این اماکن مقدس و این قشر ارزشمند ، وی را بعنوان رابط حوزه های علمیه قرار دادند و ابلاغ وی فاقد هرگونه رابطه و ایجاد حق استخدامی و مالی می باشد . لذا صرفاً همکاری و کمک به پیشبرد امور است و لاغیر.

2. تغییرات در جابه جایی دولتها امری کاملاً طبیعی و پذیرفته شده است و اگر غیر از این می بود نیازی به رأی مجدد مردم نداشتیم. ملت با رأی خود خواستار تغییر هستند و امروزه دیگر سخن گفتن و مجادله پیرامون این مسأله امری ابتدایی شده است . صدالبته در انتخاب نیروهای جایگزین نهایت دقت شود تا اولاً بر اساس شایسته سالاری باشد ثانیاً؛ موجب حذف افراد لایق و توانمند نگردد که این امر در استانداری سمنان اتفاق افتاده است که این هم موجب سوال منتقدین از منظر دیگر شده است؟!

3. ضمن احترام به مردم شریف و شایسته شهمیرزاد ، باید گفته شود تذکر آقای استاندار و شدت کلام وی درخصوص تضییع حقوق شهروندان و جلوگیری از امری خلاف قانونی و در مسیر قراردادن امور در جرگه قانونی و احقاق حق مردم بوده است . آیا به نظر شما ساختن ساختمانی تجاری بدون پروانه و طی مراحل قانونی و اصرار بر ادامه این روند ، مستوجب تذکر و احقاق حقوق مردم عزیز آن دیار نبوده است ؟ قطعاً کسانی که منافع خود را در خطر می بینند باید عکس العمل نشان دهند.

4. اشاره به سخنان جناب آقای مهندس خسروی مبنی بر فساد اداری و بهره برداری و استفاده سلیقه ای و نابجا از سخنان 9 ماه پیش این بردار ارزشمند و خدوم مردم در مجلس در مسیرتحقق اهداف و غرض نگارنده و پیوند این سخن با سایر مطالب ونوشته ها ، امری ناپسند وخلاف اخلاق رسانه ای بوده وصرفاً تشویش افکار مردم می باشد .

در پایان لازم به ذکر است که با وجود پر خیر و برکت حضرت آیت ا... شاهچراغی نماینده محترم ولی فقیه در استان که همواره محور وحدت و همدلی بوده و نمایندگان فهیم و کوشای استان در مجلس شورای اسلامی فاقد هرگونه تنش و درگیری می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار