به‌خلاف اظهارات و وعده‌های مسئولان اجرای طرح ملی رجیستری گوشیهای تلفن همراه، اجرای این طرح برای برخی برندهای مطرح در بازار به سال ۹۶ نمی‌رسد.
کد خبر: ۵۷۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳ 26 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ با تصمیم اعضای کمیته اجرای طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه، برندهای هواوی، نوکیا، سونی و تکنو هم مشمول شناخته شدند.

بنابراین علاوه بر برندهای اپل، بلک‌بری، موتورولا، گوگل‌پیکسل و ال‌جی که پیش از این اطلاعیه مشمول طرح رجیستری شده بودند، مسئولان آمادگی خود را برای مقابله با کالاهای قاچاق این چهار برند نیز اعلام کردند.

قرار است برندهای هواوی و نوکیا از ابتدای روز شنبه (ساعت 00:00 بامداد) مورخ 19 اسفند 96 و برندهای سونی و تکنو از ابتدای روز شنبه (ساعت 00:00 بامداد) مورخ 26 اسفند 96 مشمول اجرای این طرح شوند.

جالب است همچون روال گذشته، کانال اطلاع‌رسانی اجرای این طرح به فروشندگان توصیه اکید کرده که در مهلت باقیمانده، گوشیهای با برندهای مذکور موجود در فروشگاه خود را که قاچاق هستند (از مبادی قانونی وارد کشور نشده‌اند) در اسرع وقت به ‌فروش رسانند.

 

به گزارش تسنیم، در حالی که بارها از تریبونهای مختلف توسط مسئولان اجرای این طرح گفته شد که تا پایان سال جاری تمامی برندهای مشمول رجیستری اعلام می‌شوند اما ظاهراً قرار نیست برند "سامسونگ" که سهم بازار به‌نسبت زیادی در کشورمان دارد، فعلاً مشمول رجیستری شود.

پیگیریهای از دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای این طرح ملی، نشان می‌دهد که ظاهرا قرار است رجیستری سامسونگ در سال آینده انجام شود.

مسئولان معتقدند که برای مدیریت بهتر اجرای این طرح چنین تصمیم را گرفته‌اند زیرا تلاش دارند رجیستری در نهایت آرامش و با مدیریت منطقی انجام شود.

در این زمینه حسین فلاح جوشقانی؛ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها به ظرفیتهای پایین برای پاسخگویی به مشکلات کاربران اشاره کرد و گفت: بعد از اجرای این طرح برای گوشیهای ال‌جی، میزان تماس با مرکز پاسخگویی ما پنج برابر شد و مطمئن هستم با اضافه شدن برندهای جدید، این تماسها با توجه به سهم قابل توجه هواوی و سونی 10 برابر می‌شود.

لذا ظاهراً تنها دلیلی که رجیستری سایر برندها به دو هفته ابتدای سال 97 موکول شده، نگرانی از بابت ارائه سرویس مناسب به مردم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار