کد خبر: ۵۷۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 26 February 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم آنلاین شاهین فتحی  گفت: همانطور که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود، امروز شرایط جوی مساعدتر از دیروز شد به همین دلیل 2 تیم عملیاتی توسط بالگردهای حاضر در منطقه به ارتفاع 3000 پایی منتقل شدند و تجهیزات مورد نظر را هم دریافت کردند تا به سمت قله حرکت کنند.

فتحی در ادامه افزود: امدادگران هلال احمر، گروهی از فدراسیون کوهنوردی و تعدادی از تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز طرحی را برای ایجاد کمپ‌های پشتیبان در دامنه جنوبی قله ارایه کرده‌اند؛ به این ترتیب که کمپ‌هایی به صورت تدارکاتی در ارتفاعات مختلف تا نزدیکی قله ایجاد خواهیم کرد و پس از دریافت نتایج بازرسی تیم‌های اعزامی احتمالا عملیات جست‌وجو دوباره از سرگرفته خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در منطقه سانحه بیش از یک متر برف باریده است به خبرنگار ما گفت: ارتفاع برف در کنار دمای منفی 15 درجه منطقه، روند جست‌وجو را بسیار کند کرده است. به همین دلیل برای صرفه‌جویی در زمان و استفاده بهینه از شرایط آب وهوایی مطلوب برنامه‌ریزی احداث کمپ‌ها در ارتفاعات مختلف تایید شد که زمان رسیدن امدادگران به محل سانحه را به حداقل برسانیم.

فتحی درباره چگونگی آغاز مجدد ادامه عملیات جست‌وجو تاکید کرد: در تلاشیم با توجه به زمان محدودی که در اختیار داریم هرچه سریعتر دوباره عملیات جست‌وجو را آغاز کنیم به این دلیل که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است از بعد از ظهر امروز دوباره روند افزایشی ابرها و بارش برف آغاز شود که در این شرایط امکان ادامه عملیات میسر نخواهد بود.
معاون عملیات و امداد و نجات هلال احمر درباره تعداد پیکرهای تحویل داده شده به سازمان پزشکی قانونی نیز به جام جم آنلاین گفت: در این زمینه مسئولیت اطلاع رسانی بر عهده سازمان یاد شده است به این دلیل که گروه‌های متفاوتی در محل مشغول کارهستند هستند و تصمیم نداریم با ارایه اطلاعات ناقص خانواده عزادار را درگیر مسایل حاشیه‌ای کنیم.
این مقام مسئول در پایان به خبرنگار ما گفت: در صورتی که شرایط جوی دوباره نا مساعد باشد با استفاده از اطلاعات تکمیلی و دقیقی که تیم‌های بازرسی از قله به کمپ اصلی مخابره خواهند کرد تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا عملیات تا بهبودی شرایط جوی در آینده نزدیک متوقف شود یا خیر هرچند این گمانه‌زنی هم دور از انتظار نیست که برای مدتی طولانی‌تر روند جست‌وجو متوقف باقی بماند، اما اطلاعات دقیق و تکمیلی از طریق رسانه‌ها در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.

عماد عزتی / جام جم آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار