به مدت سه روز؛
با همکاری ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش و مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه، دوره تربیت مربی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبانی نظری آن به مدت دو روز در شهر مقدس قم برگزار می شود.
کد خبر: ۵۷۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲ 28 February 2018

به گزارش تابناک قم، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها با اعلام این خبر اظهارداشت: این دوره آموزشی که در قالب دوره های ضمن خدمت به مدت 24 ساعت از 12 لغایت 14 اسفند در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار خواهد شد.

دکتر علی رضا رحیمی افزود: شرکت کنندگان این دوره طلاب و فضلای حوزه علمیه شاغل در آموزش و پرورش یا دانشگاه فرهنگیان می باشند که بر حسب تعداد دانش آموز و مدارس هر استان حداکثر 3 نفر از استان های مختلف کشور می باشند که در این دوره آموزشی، تبلیغی و ترویجی حضور پیدا خواهند کرد.

این کارشناس علوم تعلیم و تربیت با اشاره به شرایط پذیرش مدعوین حاضر در این دوره ادامه داد: دارای بودن حداقل تحصیلات سطح 3 حوزه، شاغل رسمی در آموزش و پرورش و یا دانشگاه فرهنگیان، برخورداری از سوابق علمی و پژوهشی در عرصه تعلیم و تربیت، تدریس در دوره های ضمن خدمت و دارای بودن حداکثر سن 27 سال از جمله شرایط پذیرش شرکت کنندگان در دوره بوده است.

وی به تببین موضوعات این دوره آموزشی پرداخت و گفت: «فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی »، « فلسفه تربیت رسمی و عمومی اسلامی »، « ره نامه تحول بنیادین، چرخش های سند تحول » از جمله این موضوعات می باشد.

رحیمی بیان داشت: در این دوره اساتید بنام، با تجربه و بعضا تدوین کنندگان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عهده دار تدریس در این دوره می باشند که در نوع خود برای اولین بار در کشور به عنوان جزئی از برنامه های سالیانه ستاد همکاریها برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستادهمکاریها اظهارداشت: در این دوره 5 استاد از جمله حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده، دکتر حسنی و دکتر نوید عهده دار تدریس در ین دوره می باشند.

وی ادامه داد: سند تحول بینادین آموزش و پرورش یک سند مادر می باشد و افرادی که در این دوره آموزش های لازم را پشت سر می گذارند به عنوان مربی آموزش سند تحول به منظور معرفی، تببین و پاسخ گویی به سوالات فرهنگیان، کارشناسان و مربیان آموزش و پرورش در استان های متبوع خود معرفی خواهند شد.

رحیمی تصریح کرد: هم افزایی، همکاری، تعامل، افزایش و تعمیق بین حوزه و آموزش و پرورش یکی دیگر از مهمترین اهداف و سیاست های برگزاری این دوره های به عنوان جزئی از برنامه های سالانه ستاد همکاریها می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار