استاندار خوزستان مطرح کرد:
استاندار خوزستان گفت: در برنامه داریم تا در صورت امکان تا تیرماه 97 کل آب مورد نیاز اهواز از طرح آبرسانی غدیر تامین شود.
کد خبر: ۵۷۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 28 February 2018

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد مقابله با بحران خشکسالی که صبح امروز (چهارشنبه 9 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی و پیگیری هستیم که تا تیرماه سال آینده کل آب مورد نیاز اهواز از طرح آبرسانی غدیر تامین شود و دیگر برای تامین آب اهواز از رودخانه کارون برداشت نکنیم. در حال حاضر برای اجرایی شدن این امر به جد تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته اعتبار طرح آبرسانی غدیر 75 میلیارد تومان بود که 66 میلیارد تومان آن تخصیص یافت. در مجموع تاکنون 600 میلیارد تومان برای اجرای این طرح پرداخت شده است. طرح آبرسانی غدیر تا تیرماه سال آینده حداقل یک هزار میلیارد تومان هزینه و خرج دارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح آبرسانی غدیر طرحی عظیم است که دستور رئیس‌جمهور را دارد، تصریح کرد: در برنامه داریم که در صورت امکان، تا تیرماه آینده از محل این طرح، 8 مترمکعب آب به اهواز، یک متر مکعب آب به شادگان و 3 متر مکعب آب به آبادان و خرمشهر برسانیم.

استاندار خوزستان خطاب به شرکت آب و فاضلاب اهواز بیان کرد: بنابراین این 8 مترمکعب آب را برای تمام نقاط اهواز خواهیم داشت و اگر مشکلی در شبکه‌های نقاطی از شهر وجود دارد، رفع آن از هم اکنون باید پیگیری شود تا این‌گونه نباشد که این آب به اهواز برسد اما نتوانیم آن را در تمام مناطق توزیع کنیم.

شریعتی در ادامه با انتقاد از انعکاس نادرست برخی اطلاعات و گزارش‌ها به مسئولان محیط زیستی کشور، گفت: در جلسه‌ای در مرکز عنوان شد که خوزستان در حوضه مارون 3 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کند. البته ما در پاسخ گفتیم که در بهترین شرایط ایده‌آل آورد مارون یک میلیارد و 800 میلیون مترمکعب بوده است و با خشکسالی امسال اکنون به 800 میلیون مترمعکب رسیده است.

وی ادامه داد: بنابراین رقم 3.3 میلیارد مترمکعب از کجا آمده است؟ برای مصرف این میزان آب باید 330 هزار هکتار اراضی کشاورزی در حوضه مارون وجود داشته باشد، در حالی که در این حوضه تنها 100 هزار هکتار زمین کشاورزی داریم. بنابراین در انعکاس اطلاعات و ارائه گزارش‌ها به مرکز باید دقت داشته باشیم تا خدای ناکرده آسیبی به استان خوزستان وارد نشود.

استاندار خوزستان در ادامه در واکنش به ارائه گزارشی از وضعیت تامین آب شرب مسجدسلیمان، عنوان کرد: پولی که از بیت‌المال خرج می‌شود باید بهره‌وری و اثربخشی داشته باشد و مردم این اثربخشی را چه به صورت کیفی و چه به صورت کمی ببینند.

شریعتی ادامه داد: در این وضعیت بی‌پولی کشور، هزینه‌کرد از بیت‌المال بدون حصول اثربخشی و تداوم وضعیت سابق چه فایده‌ای دارد؟ وقتی اکنون برخی نقاط شهرستان مسجدسلیمان از هر 48 ساعت تنها 2 ساعت دارای آب هستند، یعنی در گذشته هر ماه یکبار از آب برخوردار بوده‌اند؟

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار