رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: بودجه حوزه هنری خراسان رضوی در قیاس با سایر استان‌ها ناچیز است.
کد خبر: ۵۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶ 04 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید جواد رفائی در گفت‌وگو با تسنیم در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت با بیان اینکه حوزه هنری خراسان رضوی خود را برای چهارمین جشنواره تولیدات حوزه‌های هنری آماده می‌کند؛ اظهار داشت: مجموع برآیند فعالیت‌های 3 ساله حوزه هنری خراسان به اصفهان برده می‌شود تا این فعالیت‌ها معرفی شوند.

رفائی با اشاره به تلاش‌هایی که برای جشنواره ایران 1404 که آبان ماه امسال برگزار می‌شود، صورت گرفته است افزود: جشنواره ایران 1404 مردمی نشده و کمتر مورد توجه مردم قرار گرفته است.

وی یکی از تلاش‌های حوزه هنری خراسان رضوی را مردمی ساختن ایران 1404 دانست و گفت: یکی از راه‌های تحقق این امر تلاش در قالب کارهای هنری است تا تمام مردم خود را در 1404 سهیم بدانند.

رفائی با بیان اینکه هرکاری که برای آینده کشور رقم بخورد باید مردم در آن سهیم باشند و احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: هنر توانایی ایجاد چنین همبستگی را دارد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به تلاش برای آماده سازی سمفونی دفاع مقدس برای اجرا در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این سمفونی اگر در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی تصویب شود برای نخستین بار در بحث موسیقی سنتی و خراسانی اقدامی صورت گفته که بتوان از هنر موسیقی برای بیان فداکاری‌ها و خلاقیت‌های ویژه رزمندگان استفاده کرد.

رفائی در ارتباط با رمان جاده جنگ که بزرگترین رمان انقلاب است تصریح کرد: 10 جلد اول این رمان که مربوط به شهریور سال 1320 تا 15 خرداد 1342 است تکمیل شده و امید است با چاپ جلد 9 و 10 این رمان تا دهه فجر سال جاری بتوان رونمایی بزرگی از این کتاب صورت گیرد.

وی رمان جاده جنگ را بزرگترین کاری دانست که در مورد انقلاب انجام شده است و در ادامه گفت:در بحث قرآنی و هنری شاهد نشر کتاب سال هنر خواهیم بود که هنرمندان استان که در کشور مقامی را بدست آورده‌اند در این کتاب از آنها یاد شود.

رفائی با بیان اینکه کتاب هنر در زمینه‌هایی مثل کاریکاتور،عکس،خوشنویسی و .. منتشر می‌شود،افزود:کتاب هنر نشانگر تلاش های یکساله آن هنر است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی میزان بودجه سال جاری را در حدود 650 میلیون تومان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته تنها 5 درصد افزایش پیدا کرده است و تصریح کرد: این بودجه در مقایسه با استان‌های دیگر بسیار ناچیز است و درواقع بودجه اختصاص یافته در حد استان‌های درجه 3 و 4 است.

رفائی علت کم بودن میزان بودجه را کم توجهی حوزه های اداری و سازمان های استان به حوزه های هنری دانست و گفت: کمک به بودجه حوزه هنری سبب کاهش میزان بودجه اختصاص یافته به معضلات و مشکلات اجتماعی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار