معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم عنوان کرد
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: درخواست مرخصی مدیران قمی در هفته نخست عید نوروز بر اساس دستور استاندار قم لغو شده است چراکه در این هفته استان میزبان حجم قابل توجهی از مسافران خواهد بود.
کد خبر: ۵۷۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۳ 01 March 2018

به گزارش تابناک قم، یونس عالی‌پور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی برنامه‌های نوروز 97 با حضور استاندار و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: کمیته های یازده‌گانه در بخش‌های مختلف فعال هستند.

وی اضافه کرد: نقاط ضعف و قوت خدمات ارائه شده در نوروز سال گذشته توسط اساتید دانشگاه قم مورد بررسی قرار گرفته و آمارهای دقیقی به دستگاه‌های مختلف اجرایی ارسال شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه بخش قابل توجهی از زائران نوروز سال گذشته از عملکرد کمیته امنیتی رضایت خود را اعلام کرده‌اند، عنوان کرد: برخی از کمیته‌ها عملکرد قابل توجهی نداشته‌اند، 7.5 درصد از زائران اعلام کردند که به علت ترافیک سنگین و نبود پارکینگ دفعه آینده به شهر قم سفر نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته اسکان باید در روز 150 هزار نفر را میزبانی کند، گفت: در ایام نوروز بخش‌های مختلف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به میدان می‌آیند تا زائر در سرما و باران نماند، کمیته امداد و درمان نیز با قدرت حرکت خود را دنبال می‌کند.

عالی‌پور با تاکید بر اینکه کمیته رفاه باید به دنبال تامین امکانات و تجهیزات اولیه موردنیاز زائران باشد، مطرح کرد: برای معرفی شهر مقدس قم مکاتبات لازم با استان‌های مختلف انجام شده تا قم را به مردم استان‌های دیگر نیز معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درخواست مرخصی مدیران قمی در هفته نخست عید نوروز بر اساس دستور استاندار قم لغو شده است چراکه در این هفته استان میزبان حجم قابل توجهی از مسافران خواهد بود.

عالی‌پور اعزام راهیان نور را یک حرکت فرهنگی دانست و تصریح کرد: اعزام راهیان نور امسال در سه دسته صورت می‌گیرد که هر چند بخش‌های مختلف در این راستا مشارکت دارند اما رسالت اصلی بر عهده سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) است.

وی ادامه داد: از زمان برگزاری جلسه گذشته شورای فرهنگی عمومی استان تا به امروز دستورالعمل‌های مورد نظر در مورد نوروز 97 به نهادهای مرتبط ابلاغ شده و 25 اسفندماه نیز یکی دیگر از جلسات هماهنگی راهیان نور برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار