نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در وهله نخست باید مشکلات آب منطقه خوزستان رفع شود و تا زمانی که مشکل این استان حل نشود انتقال آب به سایر مناطق بی معنا است.
کد خبر: ۵۷۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 01 March 2018

مسعود پزشکیان در حاشیه ششمین آیین اهدای جایزه ملی شهید رهنمون در خرمشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس در بحث رفع مشکلات ناشی از ریزگردها در خوزستان اظهار کرد: در بحث آنچه را که می شود از مجلس به دست آورد چه از طریق ردیفهای مختلف و چه از صندوق ارزی اقداماتی شکل گرفته و اعتباراتی تخصیص داده شده است تا بتوان هم در بحث تامین آب و هم کار در فضاهایی که قابلیت سبز شدن دارند، اقداماتی انجام شود.

وی با اشاره به لزوم انجام اقدامات مشترک در خارج از کشور برای حل مشکل گرد و غبار افزود: این مشکلات به فوریت و تنها با پول حل نمی شود و نیاز به انجام یک سری برنامه ها در داخل و خارج از کشور دارد که قدری زمانبر است. مسائل در خارج از کشور باید دنبال و رفع شود تا از فعالیت بسترهایی که سبب بروز گرد و غبار می شود جلوگیری کرد.

پزشکیان در خصوص طرحهای انتقال آب کارون و دیگر رودخانه های خوزستان بیان کرد: دولت و مجلس به شدت در رابطه با آبهای منطقه و نحوه انتقال آنها پیگیر هستند و با نمایندگان خوزستان و وزارت نیرو صحبتهایی انجام شده است. در وهله نخست باید مشکلات آب منطقه خوزستان رفع شود و تا زمانی که مشکل این استان حل نشود انتقال آب به سایر مناطق بی معنا است.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهید رهنمون نیز گفت: آنچه که این یادواره ها به یاد انسان می آورد، دورانی است که مملو از صداقت، ایثار، گذشت و جوانمردی بود و تمامی کسانی که در آن زمان در صحنه حضور داشتند با تمام وجود و باورشان در صحنه بودند. آنان برای خدمت به کشور و ایستادگی در مقابل دشمن و حفظ استقلال و آزادی مملکتشان شجاعانه ایستادند و با دست خالی، بی هیچ منت و مسئولیتی و تنها بر اساس باورشان با دشمن جنگیدند و زندگیشان را فدای مردم کشورشان کردند. ما که باقی ماندیم بار سنگین مسئولیت این عزیزان بر دوش ما است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: انتقال آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار