فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: ۵۰ درصد از اعزامی‌های راهیان نور استان یزد سال اولی هستند.
کد خبر: ۵۷۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 08 March 2018

سردار فتح الله جمیری امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ملی راهیان نور در سپاه الغدیر استان یزد برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از مؤثرترین برنامه‌های فرهنگی راهیان نور است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به اهمیت راهیان نور تأکید بسیاری دارند و می‌فرمایند باید از فناوری راهیان نور بهره برداری بیشتری داشته باشیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه چند هدف بزرگ در راهیان نور دنبال می‌شود گفت: مجاهدت طلبی و ایثار و شهادت از جمله اهدافی است که در این اردوهای راهیان نور دنبال می‌شود و باید این فرهنگ‌ها در کشور زنده نگه داشته شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما در مقابل استکبار ایستاده و هجمه‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف وارد می‌کنند باید فرهنگ ایثار و شهادت زنده بماند زیرا این فرهنگ بازدارندگی برای دشمن دارد که خدای نکرده چشم طمعی به کشور نداشته باشد.

جمیری فرهنگ مقاومت را از دیگر اهداف راهیان نور عنوان کرد و افزود: در 200 سال گذشته و در جنگ‌های مختلف، بخش‌های زیادی از کشور را از دست دادیم و دفاع مقدس با توجه به اینکه تمام کشورهای دنیا بر علیه ما بودند توانستیم به خوبی از خاک میهن خود به خوبی دفاع کنیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تأکید بر اینکه خاطرات و ادبیات دفاع مقدس باید برای ملت ما انتقال داده شود خاطرنشان کرد: این خاطرات باید برای جوانان و نوجوانان به یادگار بماند که این مسئله نیاز به سرمایه گذاری بسیاری دارد که با همکاری نهادهای مختلف امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای اردوی راهیان نور مجموعه‌ها و گروه‌های مختلف همکاری می‌کنند تصریح کرد: راهیان فتح، پزشکان و پرستاران، طلاب و روحانیون، خادمین شهدا و رانندگان عزیز مجموعه اقشاری هستند که حضور فعال در راهیان نور دارند.

جمیری با بیان اینکه راهیان نور در دوره‌های مختلف انجام می‌گیرد اظهار داشت: مهرماه دانش آموزان، بهمن و اسفند ماه دانشجویان و نیمه اسفندماه تا فروردین سال بعد اعزام محلات انجام می‌گیرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد عنوان کرد: سهمیه برای اعزام به اردوی راهیان نور 20 هزار نفر در استان یزد است که 11 هزار و 500 نفر دانش آموزی، دانشجویی 2 هزار نفر، نخبگان 200 نفر و عمومی بیش از 5700 نفر است.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که دانش آموزان در این سال‌ها اعزام شدند تعداد اعزام خانواده‌ها نیز به همین واسطه افزایش یافته و شاهد حضور بیش از پیش خانواده در مناطق عملیاتی هستیم.

جمیری 50 درصد از اعزامی‌های راهیان نور استان یزد را سال اولی عنوان کرد و گفت: در رده‌های مختلف اعزام، اولویت گروه‌ها افرادی هستند که تا کنون به این مناطق اعزام نشدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار