شهردار بافق با اشاره به بهسازی مجموعه گردشگري حسينيه حوض بازو در بافق، گفت: هدف از اجراي اين طرح در بافت تاريخي شهر، حفظ هويت عيني و ذهني مردم و سبک زندگي اين ديار است.
کد خبر: ۵۷۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 10 March 2018

«سید علی نوروز زاده»  از مرمت مجموعه تاريخي و گردشگري حسينيه حوض بازو شهر بافق خبر داد و اظهار کرد: با مشارکت ميراث فرهنگي استان يزد و صرف اعتباري معادل دو ميليارد ريال در حال اتمام و آمادهسازی جهت بازديد مسافران نوروزي است.

وی مجموعه تاريخي حسينيه حوض بازو را شامل محور گردشگري (معبر ورودي و خروجي)،ساباط، آب انبار و حسينيه ، همچنين مکاني باستاني براي بازديد گردشگران و مسافران نوروزي معرفي کرد.

وی با بيان اين که بافت‌هاي تاريخي، کانون توجه و هسته مهم شهرها هستند، گفت: هدف از اجراي اين طرح در بافت تاريخي شهر، حفظ هويت عيني و ذهني مردم و سبک زندگي اين ديار است.

این مسئول افزود: اين بافت‏‏هاي تاريخي پايه بسياري از آداب و رسوم و حتي فرهنگ و جلوه‏‏اي با شکوه از هويت مردم شهر بافق در ادوار گذشته است.

شهردار بافق همچنين از آغاز اجراي طرح احيا و ساماندهي محور فرهنگي، تاريخي و گردشگري ميدان امام زاده عبدالله(ع) تا ميدان خان بافق خبر داد و گفت: قرارداد عملياتي شدن اين طرح نيز با اداره کل ميراث فرهنگي منعقد شده و شهرداري طرح مرمت اين محور را آماده کرده است و به زودي شاهد آغاز عمليات اجرايي اين طرح خواهيم بود.

وي هزينه اجراي طرح مرمت ميدان امام زاده عبدالله(ع) تا ميدان خان را دو ميليارد ريال اعلام کرد و افزود: اين مبلغ با مشارکت ميراث فرهنگي و شهرداري بافق تامين و پرداخت خواهد شد.

محله حوض بازو يکي از محلات تاريخي شهربافق مربوط به دوره قاجاريه است که در مرکز شهر حد فاصل ميدان خان و خيابان شيخ محمد تقي بافقي واقع شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار