در نخستین روزهای نوروز صورت گرفت؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در اولین روز نوروز از سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر، پایگاه چغازنبیل و هفت تپه و همچنین محوطه شوش به عنوان سه اثر ثبت جهانی خوزستان بازدید کرد.
کد خبر: ۵۸۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 23 March 2018

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در اولین روز نوروز از سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر، پایگاه چغازنبیل و هفت تپه و همچنین محوطه شوش به عنوان سه اثر ثبت جهانی خوزستان بازدید کرد.

به گزارش "تابناک"؛ علیرضا ایزدی در اولین روز از سال 97 از سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر، پایگاه چغازنبیل و هفت تپه و محوطه شوش ،سه اثر ثبت جهانی خوزستان، بازدید و نحوه خدمات رسانی در این اماکن را مورد بررسی قرار داد. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان، در بازدید از پایگاه چغازنبیل و هفت تپه ضمن بررسی وضعیت پاکیزگی و نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی از برنام‌های این پایگاه همچون طرح آشنایی کودکان با میراث فرهنگی که برای اولین بار توسط یک پایگاه میراث جهانی در کشور اجرا می‌شود، بازدید و از اجرای این طرح بسیار استقبال کرد.

او خوزستان در ادامه از وضعیت بلیط فروشی و همچنین پاکیزگی و بهداشت سایت اصلی را مورد بررسی قرار داد.
ایزدی ضمن بازدید از غرفه ها و صحبت با پنج راهنمایی که در ورودی پایگاه به مسافران خدمات رسانی کنند، از کارکنان پایگاه بخاطر ارائه خدمات به گردشگران تقدیر کرد.

او همچنین در شهر جهانی شوش از سایت، پایگاه مرمت و پایگاه یگان حفاظت و موزه شوش بازدید و در ادامه از اقامتگاه بومگردی در روستای گردشگری خماط بازدید و نسبت به فعالیت آن اعلام رضایت کرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در حاشیه بازدید از این محوطه جهانی با گردشگران خارجی نیز هم صحبت شده و نظر آنان را در خصوص ارائه خدمات و میزان رضایت از حضور در شوش جویا شد.او ضمن ابراز رضایت و تقدیر از فعالیت کارکنان با اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی نیز به صحبت نشست.


ایزدی در ادامه بازدید از محوطه‌های جهانی خوزستان به شوشتر سفر کرده و ضمن بررسی ارائه خدمات در اثر ثبت جهانی آسیاب‌ها و آبشارها در سرای افضل با صنعتگران صنایع دستی شوشتر به گفتگو پرداخت. دیدار از هتل سنتی طبیب و افضل، بخش‌های دیگر سفر مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان به شوشتر بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار