معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان ثبت احوال کشور گفت: سال گذشته (96) در مجموع 17 میلیون کارت ملی هوشمند توسط این سازمان صادر و تحویل متقاضیان شده است.
کد خبر: ۵۸۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 26 March 2018

به گزارش تابناک : ناصر صامعی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت و احوال استان کردستان اظهار کرد: سازمان ثبت احوال در راستای تحقق دولت الکترونیک پروژه صدور کارت ملی هوشمند را شروع کرده و سال 96 در مجموع 
17میلیون کارت ملی هوشمند صادر و به متقضایان تحویل شده است.
وی با اشاره به حجم گسترده درخواست برای صدور کارت هوشمند در ماه های پایانی سال 96 اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال گذشته ۱۱میلیون و ۵۰۰ هزار ثبت نام برای صدور کارت هوشمند ملی انجام شده بود.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به توانمندی این سازمان برای سرعت بخشی به روند صدور کارت ملی هوشمند این پروژه در سال 97 به پایان برسد. 
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: این سازمان به لحاظ تشکیلاتی بسیار گسترده است به گونه ای که یک هزار و ۱۰۰ واحد اجرایی در سطح کشور دارد و با بیش از 120 دستگاه مختلف در ارتباط است. 
صامعی گفت: ۳۵ هزار ثبت یار نیز در بیمارستان ها، آرامستان ها و بانک های کشور با این سازمان همکاری می کنند.
وی با اشاره به دیگر توانمندی های سازمان ثبت احوال افزود: هم اکنون ۲۰۰ هزار نقطه به صورت آنلاین به ثبت احوال کشور وصل بوده و این سازمان در هر ثانیه ۶ هزار استعلام را پاسخ می دهد و این تعداد به بیش از 10 هزار استعلام در ثانیه قابل افزایش است.
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص انتخاب مدیران استانی این سازمان گفت: بدون شک تعیین هر فردی به عنوان مدیر مخالفان و موافقانی دارد و این امر طبیعی است.
مدیرکل سابق ثبت احوال کردستان نیز گفت: از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ادارات ثبت احوال در سطح استان تجهیز و تکمیل شده است.
محسن آقایی با اشاره به اینکه پوشش وقایع حیاتی یکی از برنامه های راهبردی ثبت احوال است افزود: تا پایان سال 9، ثبت واقعه ولادت در استان به 99.68 درصد و واقعه وفات به 99.28 درصد رسیده است.
وی در خصوص صدور کارت ملی هوشمند در کردستان نیز اظهار کرد: از مجموع واجدین شرایط داشتن کارت هوشمند ملی در استان 73 درصد کارت ملی هوشمند دریافت کردند.
در این آیین حسن صوفی به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان کردستان معرفی و از تلاش های محسن آقایی مدیرکل سابق تقدیر شد.
64 میلیون نفر جمعیت بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون برای نیمی از این افراد کارت صادر شده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار