خیران اصفهان فقط پولدارها نیستند؛
تابناک: کمک های مردمی هم به سطح تحصیلات و طبقه خاصی از مردم محدود نمی شود و این فرهنگ به خوبی در میان تمام اقشار مردم نهادینه شده است.
کد خبر: ۵۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸ 06 July 2015
به گزاش تابناک اصفهان، شهر اصفهان و مردمانش از دیرباز به نیکوکاری و به اصطلاح خودشان داشتن دست خیر در بسیاری از امور، پیشتاز بوده اند.

به لحاظ تعداد خیریه‌ها استان اصفهان رتبه نخست را در کشور دارد و به همین سبب نیز بسیاری از مشکلات و معضلات مانند زندانیان جرائم غیرعمد یا سرپرستی کودکان یتیم و مددخواهان بهزیستی با کمک این خیراندیشان تاکنون تاحدودی مرتفع شده است.

استان اصفهان دارای 600 خیریه است که در زمینه های مختلف درمانی، تحصیلی، تامین جهیزیه و هزینه های زندگی افراد نیازمند فعالیت می کنند.

این تنها بخشی از کارهای خیرخواهانه مردم اصفهان است اما بخش دیگری منوط به اقدامات خودجوش مردم استان است که قسمت قابل توجهی از کمک های مردمی را به خود اختصاص داده است.

کمک های مردمی هم به سطح تحصیلات و طبقه خاصی از مردم محدود نمی شود و این فرهنگ به خوبی در میان تمام اقشار مردم نهادینه شده است به گونه ای که بیشترین حجم کمک های مردمی به ایتام و نیازمندان در اصفهان از سوی کارمندان دولتی و همچنین افراد با سطح تحصیلات دیپلم را شامل می شدند.

این نشان می دهد طبقه متوسط استان که شاید خود با بسیاری از مشکلات اقتصادی روز دست و پنجه نرم می کند، توانسته رتبه بیشترین کمک به نیازمندان را به خود اختصاص دهد.

خیرخواهی مردم اصفهان، تنها منحصر به ماه مبارک رمضان نمی شود و مردم اصفهان توانسته اند در ماه های دیگر سال نیز، به یاری نیازمندان استان بشتابند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار