مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی:
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ما در بحث فعالیت گردشگری دریایی اقدام به راه‌اندازی اسکله‌های شناوری کردیم و به دنبال راه‌اندازی این اسکله‌ها در نقاطی هستیم که تقاضای گردشگری دریایی داشته باشند.
کد خبر: ۵۸۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸ 27 March 2018

حمد راستاد شب گذشته در جریان بازدید از تأسیسات بندر و دریانوردی خرمشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما در بحث فعالیت گردشگری دریایی اقدام به راه‌اندازی اسکله‌های شناوری کردیم و به دنبال راه‌اندازی این اسکله‌ها در نقاطی هستیم که تقاضای گردشگری دریایی داشته باشند.

وی افزود: ما از گردشگری دریایی با ایجاد زیرساخت‌ها و روبناهای شناوری حمایت خواهیم کرد و با اعطا تسهیلات توان توسعه گردشگری در کشور وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت آماده‌سازی اراضی پشتیبانی بنادر اصلی کشور، در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در پس کرانه‌های بنادر جهش قابل توجهی خواهیم داشت و رویکرد ما این است که در مجاورت بنادر علاوه بر دیگر فعالیت‌ها، فعالیت ارزش افزوده لوجستیکی و توزیع کالا ایجاد کرد.

وی با تأکید بر مناسب بودن استقبال از گردشگری دریایی در خرمشهر، عنوان کرد: امیدواریم که زیرساخت‌ها و امکانات لازم گردشگری دریایی را در همه بنادر کشور و بندر خرمشهر توسعه داده تا مردم با آسایش و ایمنی بیشتر از این نعمت بهره ببرند‌.

راستاد اظهار کرد: سال گذشته دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر دریانوردی خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که این رقم نسبت به سال ۹۵، ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میزان افزایش صادرات غیرنفتی در بندر خرمشهر بی‌نظیر است و افزایش این میزان نوید صادرات کالاهای غیرنفتی در بین بنادر کشور را می‌دهد.

وی افزود: تخلیه و بارگیری کالای کانتینری نسبت به سال ۹۵ رشد ۱۶ درصدی داشته و در کل باید گفت که روند بندر خرمشهر مثبت و رو به جلو به حساب می‌آید.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار