رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول با همکاری انجمن هنرهای تجسمی خوزستان و انجمن کهن‎دژ در دیداری نوروزی به منزل استاد حبیب نقاش تنها بازمانده نقاشی قهوه‎خانه‎ای رفتند و از وی تجلیل کردند.
کد خبر: ۵۸۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 31 March 2018

حجت‎الله آریایی‎نیا در این باره توضیح داد: روز گذشته به اتفاق برخی اعضای انجمن کهن‎دژ و انجمن هنرهای تجسمی خوزستان و نیز جمعی از هنرمندان و هنردوستان به منزل استاد حبیب نقاش رفتیم و به پاس خدماتش در عرصه فرهنگ و هنر تجلیل کردیم.

وی با بیان این‎که در این دیدار دکتر نظام‎الدین امامی‎فر از اساتید برجسته نقاشی کشور نیز حضور داشت افزود: وی در این برنامه به معرفی سبک هنر و آثار ترسیم‎شده استاد نقاش پرداخت.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول بیان کرد: در ادامه استاد نقاش نیز شرحی بر زندگی شخصی‎اش از دوران کودکی و آموختن این هنر ارزشمند از پدر و پدربزرگانش داشت و بر پیرو بودن فرزندانش از هنر اجدادی خود نیز تأکید کرد.

او یادآور شد: در پایان این دیدار از استاد نقاش توسط حاضران در برنامه تجلیل شد.

استاد حبیب نقاش چهره ماندگار سال 92 هنر نقاشی در شهرستان دزفول معرفی شده و مسن‌ترین نقاش منطقه است. او تنها بازمانده نقاشان سنتی، قهوه‌خانه‌ای و نقاشی پشت شیشه در کشور است.

نام خانوادگی استاد نقاش از هنر خانوادگی‎اش که همان نقاشی است گرفته شده است. خانواده‎ای که طی چندین نسل هنرمندان زیادی را برای حفظ هنر نقاشی قهوه خانه‎ای تربیت کرده است. بیش از 40 اثر نقاشی استاد به سبک قهوه‎خانه‎ای پشت شیشه‎ای و 40 اثر مینیاتوری آخرین بازمانده هنر نقاشی قهوه‎خانه‎ای پشت شیشه‎ای کشور، باعث شد تا استاد به عنوان چهره ماندگار در سال 92 معرفی شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار