معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان:‌
تابناک: معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد اصفهان و به ویژه واحدهای مستقر در شرق اصفهان به لحاظ زیست محیطی به صلاح شهر اصفهان نیست.
کد خبر: ۵۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 07 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمد زینلی پور ظهر سه شنبه در چهارمین کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار شهرستان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان اصفهان برخی از واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد هستند، اظهار داشت: از آنجایی که احیای این واحدها به صلاح محیط زیست شهرستان نیست بهتر است که از احیای مجدد آنها خودداری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام واحدهای تولید آجر شهرستان اصفهان که با استفاده از انرژی خورشید اقدام به خشک کردن محصولات بی کیفیت خود می‌کنند از سوی اداره کل حفاظت از محیط زیست اخطار دریافت کرده‌اند، بیان داشت: چنانچه این واحدها به اخطارهای زیست محیطی توجه نکنند پلمب خواهند شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی باید نسبت به تامین مواد اولیه کارخانه‌های آجرپزی اقدام کنند تا برداشت‌های بی رویه از خاک غنی محیط زیست جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه با توجه به پیگیری‌های فرمانداری اصفهان تغییر کاربری واحدهای سنتی آفتاب خشک در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در این زمینه فرمانداری‌های برخوار، شاهین شهر، شمال و شرق اصفهان پیگیر تغییر این کاربری‌ها خواهند بود.

زینلی‌پور تشدید نظارت‌های اداره کل استاندارد بر روی فعالیت صنایع به ویژه در شرق اصفهان را نیز از دیگر اقدامات در دست اجرا در استان عنوان کرد و گفت: در این راستا اداره استاندارد واحدهای بی کیفیت را شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی اضافه کرد: ضروری است که هر چه زودتر زیرساخت‌های مورد نیاز برای انتقال صنایع به شعاع خارج از ۵۰ کیلومتری اصفهان ایجاد شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار