مدیرکل مخابرات استان خبرداد
مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام از راه اندازی نسل سوم شبکه تلفن همراه یا 3G در شهرستان دهلران در آینده ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 09 July 2015
به گزار ش تابناک ایلام،حشمت اسدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: شهرستان دهلران در بخش تلفن ثابت دارای  17 هزار و 74 پورت ثابت نصب شده می باشد که از این تعداد 14 هزار و 894 پورت آن فعال می باشد.

وی افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهرستان دهلران 22/2 صدم درصد می باشد که در مجموع تعداد 3 هزار پورت خالی تلفن ثابت در شهرستان دهلران وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام تصریح کرد: تعداد 27 سایت BTS در شهرستان دهلران فعال می باشد که 97 درصد جمعیت شهرستان را نسبت به کل جمعیت پوشش می دهند.

وی با بیان اینکه در شهرستان دهلران بیش از 5 هزار مشترک ADSL خانگی وجود دارد، گفت: در شهرستان دهلران در حوزه اینترنت پر سرعت تعداد 3 هزار و 520 پورت وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 478 پورت فعال و تعداد هزار پورت خالی قابل واگذاری می باشند.

اسدی با اشاره به افزایش پهنای بند اینترنت در استان ایلام خاطر نشان کرد: کل ظرفیت پهنای باند در استان از 2/5 به 6 ارتقا پیدا کرده است یعنی در حدود 120 درصد افزایش که نسبت به جمعیت استان که از اینترنت استفاده می کنند این میزان 50 درصد بیشتر است.

وی گفت: در بخش پوشش شبکه آنتن تلفن همراه برای اپراتور همراه اول هیچ گونه مشکلی در استان وجود ندارد و مخابرات استان تعهدی نسبت به پوشش آنتن دهی سایر اپراتورها ندارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام با اشاره به مشکل عدم پوشش شبکه موبایل در برخی روستاهای شهرستان دهلران عنوان کرد: درصدد هستیم تا سایت موسیان و میمه را با افزایش ارتفا دکل های موجود برطرف کنیم که بدنبال این موضوع مشکلی در حوزه جاده ای و بافت شهری نخواهیم داشت.

وی افزود: برای حل این مشکل مکاتباتی را با شرکت ارتباطات زیرساخت( MCI ) انجام داده ایم که منتظر تأییدیه این شرکت هستیم.

اسدی با در پاسخ به سوال مربوط به مشکل قطعی اینترنت در بخش پهله و سراب میمه عنوان کرد: به دلیل بالا بودن هزینه انتقال فیبر نوری از شهرستان ملکشاهی تا بخش میمه و زرین آباد و نبود اعتبار لازم برای این کار به ناچار این فیبر نوری از مسیر هوایی منتقل شده است.

وی ادامه داد: حدود 4 کیلومتر از این مسیر به دلیل وجود مفصل های متعدد باعث بوجود آمدن مشکل قطع اینترنت در این مناطق شده است که درصدد هستیم تا با نصب یک کابل یکپارچه این مشکل را مرتفع نماییم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام اظهار کرد: برای حل کردن دائمی مشکل اینترنت در بخش میمه و زرین آباد اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان نیاز است که با توجه به اینکه شرکت مخابرات یک بنگاه اقتصادی درآمد و هزینه است و در داخل استان از لحاظ منابع مالی با مشکل مواجه هستیم از طریق وزیر ارتباطات و سایر مسئولین به دنبال جذب این اعتبار هستیم.

اسدی خاطر نشان کرد: با توجه به احتمال برگزاری انتخابات الکترونیکی در کل کشور و به ویژه در استان ایلام هیچ گونه مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد و اگر هم مناطقی با مشکل آنتن دهی مواجه هستند امکان سرویس دهی بصورت آفلاین وجود دارد.

وی بیان نمود: به زودی نسل سوم شبکه تلفن همراه(3G) در شهرستان دهلران راه اندازی و نصب خواهد شد که یعد از مرکز استان(شهر ایلام) دهلران دومین شهرستانی است که از این مزیت برخوردار خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام با اشاره به مشکل ضعیف بودن اینترنت در شهرستان دهلران گفت: دهلران از لحاظ پهنای باند مشکلی ندارد و مشکل ضعیف بودن اینترنت تنها در میزان و حجم اینترنت خریداری شده توسط مشترکین است.

نسیم دهلران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار