کد خبر: ۵۹۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 26 April 2018

تابناک / استاندار گیلان پسماند را معضل مشترک استان های شمالی دانست و گفت: از ظرفیت دریای خزر استفاده مناسبی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری عصر چهارشنبه در نشست مشترک استانداران استان های ساحلی در بابلسر به دستاوردهای این نشست اشاره و اضافه کرد: در نشست امروز استانداران سه استان خزری، موضوعاتی شامل بهره گیری از استعدادها و ظرفیت های مشترک سه استان مطرح شد زیرا در استان های ساحلی منافع مشترکی داریم و برندسازی محصولات از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به وجود نوار ساحلی خزر و ظرفیت های سه استان در این بخش گفت: متاسفانه در بخش گردشگری استفاده مناسبی از حوزه دریا نداشتیم درحالی که تقویت این بخش به اقتصاد ملی کمک می کند، همچنین پسماند معضل مشترک استان های ساحلی است که باید رفع شود.

وی با تاکید به لزوم بهره گیری از ظرفیت دریای خزر بویژه در حوزه گردشگری یادآور شد: در نشست امروز استانداران استان های ساحلی در زمینه ارتباطات جاده ای و ریلی نیز مباحثی مطرح شد و باید این بخش نیز تقویت شود.

سالاری با عنوان اینکه باید از ظرفیت نمایندگان مجلس برای حل مسائل مشترک استان های ساحلی بهره گیری کنیم افزود: توسعه تجارت با کشورهای سی آی سی و ظرفیت های دریای خزر تا کنون به صورت جداگانه از سوی استان ها پیگیری می شد و قرار شد با همکاری سه استان این موضوعات واحد پیگیری شود تا در زمینه مصوبات گامهای ملی برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار