مربی تیم اسکیت آذرخش خراسان شمالی خبر داد
مربی اسکیت تیم آذرخش خراسان شمالی از قهرمانی سید حسام‌الدین علوی در رقابت‌های قهرمانی کشور در دو ماده اسکیت سرعت 60 متر و 100 متر برای نخستین بار در تاریخ اسکیت استان و همچنین راه‌یابی وی به کمپ استعدادیابی نونهالان تیم ملی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 28 April 2018

امیر قربان زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد با اشاره به برگزاری مسابقات اسکیت قهرمانی کشور اظهار کرد: مسابقات اسکیت دسته‌جات آزاد نونهالان پسر کشور پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه به میزبانی تهران در محل آکادمی ملی اسکیت برگزار شد.

مربی تیم اسکیت آذرخش خراسان شمالی در ادامه افزود: این رقابت‌ها با حضور حدود ۱۱۰ اسکیت‌باز از سطح کشور در سه ماده اسکیت سرعت ۱۰۰ متر، ۶۰ متر و ۲۰۰ متر و در ۵ رده سنیِ متولدین ۱۳۸۷، ۸۸، ۸۹، ۹۰ و ۹۱ به‌صورت انفرادی صبح دیروز آغاز و تا عصر همان روز ادامه داشت.

وی از آقای سید حسام‌الدین علوی به‌عنوان تنها نماینده استان در این مسابقات نام برد که در رده سنی متولدین ۱۳۹۰ به سرپرستی و مربیگری امیر قربان زاده به این رقابت‌ها اعزام شد.

قربان زاده در خصوص عملکرد حسام‌الدین علوی تصریح کرد: علوی در اسکیت سرعت مسیر مستقیم در دو ماده ۶۰ متر و ۱۰۰ متر صاحب گردن‌آویز طلا شد و دو بار بر سکوی قهرمانی ایستاد؛ وی در ماده ۶۰ متر بازمان ۹ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه و در ماده ۱۰۰ متر نیز بازمان ۱۵ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه از حریفان خود پیشی گرفت و بااقتدار عنوان قهرمانی این دو ماده را به دست آورد.

مربی تیم اسکیت آذرخش خراسان شمالی سطح مسابقات را بسیار بالا توصیف کرد و بیان داشت: این مسابقات اولین تجربه آقای علوی در رقابت‌های کشوری محسوب می‌شود و ایشان اولین پسر اسکیت‌باز استان است که در مسابقات کشوری صاحب مدال می‌شود.

قربان زاده همچنین گفت: علوی دقیقا یک سال است که تحت مربیگری بنده تمرینات اسکیت خود را از صفر مطلق آغاز کرده و برای این مسابقات نیز حدود یک ماه تمرین فشرده مخصوص در شهربازی انجام‌شده است.

وی ادامه داد: این مسابقات هرساله به‌منظور شناسایی نونهالان مستعد برای دعوت به کمپ‌های استعدادیابی تیم ملی برگزار می‌شود و در این رقابت‌ها نیز نفرات برتر هر رده ازجمله حسام‌الدین علوی به این کمپ استعدادیابی تیم ملی دعوت شدند که هم این مدال و هم این دعوت برای نخستین بار است که برای اسکیت بازی از استان در بخش آقایان رقم می‌خورد.

مربی تیم اسکیت آذرخش خراسان شمالی همچنین یادآور شد: از تیرماه به بعد نیز مسابقات لیگ کشور در رده سنی بزرگ‌سالان و جوانان آغاز می‌شود که بنده و شاگردم خانم نازنین ادبی در حال آماده‌سازی خود برای این مسابقات هستیم که انشا الله آنجا نیز بتوانیم نتایج مطلوبی به دست آوریم.

قربان زاده در پایان اظهار کرد: هفته بعد نیز مسابقات بانوان در رده نونهالان و نوجوانان برگزار می‌شود که از خراسان شمالی تیم آذرخش متشکل از خانم‌ها ملیکا نجاری در رده سنی ۱۳۸۶، ضحا پورهاشمی رده سنی ۸۲ و پارسا رحمانی در رده سنی ۸۵ به سرپرستی و مربیگری بنده اعزام خواهند شد که امید است نتایج درخشانی به دست آورند.

گفتنی است چندی پیش نازنین ادبی از شاگردان امیر قربان زاده در مسابقات قهرمانی کشور جام خلیج‌فارس در اسکیت صد متر سرعت بااقتدار بر حریفانش غلبه کرد و صاحب گردن‌آویز طلا شد و به‌عنوان اولین بانوی اسکیت‌باز استان که بر سکوی قهرمانی کشور می‌ایستد، نام خود را ثبت کرد؛ ادبی از امیدهای استان برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی در اسکیت محسوب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار