وزیر بهداشت با اشاره به آلایندگیهای صنایع در خوزستان:
وزیر بهداشت با بیان اینکه باید جهت کاهش آلایندگیهای صنایع به ویژه در مناطق مسکونی تصمیم گیری شود، گفت: توصیه می کنیم صنایع ایجادکننده آلایندگی مراقبت کنند. افزایش تعداد تختهای بیمارستانی هنر نیست در حالی که شاهد منابع بیماری زا هستیم.
کد خبر: ۵۹۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱ 29 April 2018

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه افتتاح 23 طرح درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در ادامه سفر به خوزستان در شادگان و سوسنگرد پروژه هایی را افتتاح کردیم که امیدواریم حاصل افتتاح این پروژه ها ارتقای خدمات در حوزه بهداشت و درمان و رضایت مردم شود.

وی افزود: هر چه بتوانیم شاخصهای بهداشتی را ارتقا بدهیم زمینه توسعه بیشتری در خوزستان فراهم می شود. امروز بیمارستان مجهزی در دشت آزادگان به بهره برداری رسید و در این خصوص از کمک وزارت نفت تشکر می کنم.

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین در شادگان با کمک همه دستگاههای ذیربط از جمله دانشکده علوم پزشکی آبادان توانستیم پروژه هایی در این شهرستان به بهره برداری برسانیم. در سراسر خوزستان قدمهایی در حال برداشتن است. امیدواریم بتوانیم با سرعت بیشتری در سال 97 پروژه های در حال اجرا را دنبال کنیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: بعد از ماه مبارک رمضان نیز تعدادی پروژه در اهواز و مناطق دیگر به بهره برداری می رسد و تا پایان سال 97 سرانه تخت و مراکز بهداشت و درمانی افزایش می یابد.

وی با اشاره به صنایع ایجادکننده آلودگی گفت: باید جهت کاهش آلایندگیهای صنایع به ویژه در مناطق مسکونی تصمیم گیری شود اما در خصوص آنچه در حوزه بهداشت و درمان است توصیه می کنیم صنایع ایجادکننده آلایندگی مراقبت کنند. افزایش تعداد تختهای بیمارستانی هنر نیست در حالی که شاهد منابع بیماری زا هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به تجمع مردم جلوی درب ورودی بیمارستان شهدای نفت دشت آزادگان و در دست داشتن نامه های درخواستی تصریح کرد: بیشتر این تجمعها برای این است که مردم جویای کار برای فرزندانشان هستند. واقعیت این است که مردم تصور می کنند هر وزیری که به جایی سفر می کند اختیار بی حدی دارد اما استخدام در اختیار سازمانی به نام سازمان امور استخدامی کشور است که در هر دوره ای معاون رئیس جمهور باید اجازه استخدام بدهد. استخدام نیز از طریق برگزاری آزمون سراسری انجام می شود و در مورد اینکه در آزمون تقلب می شود یا نه نمی توانم تایید کنم که این موضوع صحت دارد یا نه.

 

قاضی زاده هاشمی افزود: کار ما در وزارت بهداشت آموزش جهت تربیت پزشک، دندانپزشک، پرستار، ماما، داروساز و نیروهای آزمایشگاه و در عین حال ارائه خدمات از جمله احداث خانه بهداشت و پایگاه بهداشت است. همچنین بستری کردن مردم و تامین تجهیزات پزشکی از وظایف ما است.

وی بیان کرد: آن چیزی که برای من اهمیت داشت بازدید از بخشهای مختلف بیمارستان شهدای نفت دشت آزادگان بود. ایجاد بیمارستان صرفا احداث ساختمان و تامین تجهیزات نیست، تخصص پزشک و احترام مردم را نگهداشتن نیز مهم است.

وزیر بهداشت گفت: هفته آینده هیاتی برای بررسی شرایط بیمارستان می فرستم. همچنین در بستان بیمارستانی از قبل احداث شده بود که بلاتکلیف است و این هیات وضعیت بیمارستان بستان را نیز پیگیری می کند. همچنین قرار بود یک مجتمع عالی خدمات سلامت در هویزه ایجاد شود که این موضوع نیز توسط این هیات پیگیری می شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار