مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به صورت مستمر مورد حمایت جدی بهزیستی قرار می‌گیرند و ما در مراکز مختلفی که به بخش‌های غیردولتی واگذار کرده‌ایم از آنها نگهداری کرده و حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۶۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 11 July 2015

رویا احمدیان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در کنار حمایت و همکاری مستمر با این کودکان نسبت به تأمین هزینه‌های تحصیلی، ‌درمانی و تأمین معیشت آنها با همراهی خیرین و نیکوکاران در مراکز نگهداری‌مان اقدام می‌کنیم تا زمینه حمایت مستمر از آنها در حوزه‌های مختلف فراهم آید.

وی با یادآوری اینکه در مرحله اشتغال و ازدواج این مددجویان حمایت‌های لازم از آنها انجام شده و 14 تا 18 میلیون تومان کمک بلاعوض برای این افراد پرداخت می‌شود، افزود: این کمک‌های بلاعوض برای تأمین جهیزیه و ایجاد کارآفرینی برای مددجویان است، که با نظارت و همکاری مددکاران پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با یادآوری اینکه ماهانه یک میلیون و 700 هزار تومان به کودکان معلول پرداخت می‌کنیم تا از محیط خانواده جدا نشده و توسط پدر و مادر نگهداری شوند، گفت: علاوه بر این فعالیت‌ها برای هدایت صحیح کمک‌های مردمی برای هر یک از کودکان تحت پوشش حساب پس‌انداز پیش‌بینی شده تا مازاد کمک‌ها برای آینده آنها ذخیره‌سازی شود.

احمدیان بیان کرد: مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست را با همکاری خیرین و افراد نیکوکار در حال مدیریت مردمی هستیم و اعتقادمان بر این است تا مردم و خیرین در صحنه نباشند، امکان ندارد بتوانیم در رسیدگی به این خانواده‌ها موفق عمل کنیم.

این مسئول به نزدیکی هفته بهزیستی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این هفته در قالب برنامه‌های مختلف تلاشمان بر این است تا بتوانیم حمایت همه‌جانبه‌ای را از جامعه هدف و جمعیت تحت پوشش انجام دهیم که در این راستا برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها در حمایت از این خانواده‌های نیازمند است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: در این هفته تعدادی از طرح‌ها و پروژه‌های حمایتی از جامعه هدف بهزیستی به بهره‌برداری رسیده و مراسم باشکوهی را با همکاری خیرین و نیکوکاران در حمایت از مددجویان بهزیستی چهارشنبه این هفته در تالار دریا و به عنوان ضیافت افطاری برگزار خواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
پس کارت معلولیت کودکان اوتیسمی رو صادر نمی کنین؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار