معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در تبریز:
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ما باید به جوانان اعتماد کنیم، چون اگر آنها نبودند ما در جنگ کشور را تحویل آمریکا می‌دادیم.
کد خبر: ۶۰۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 08 May 2018

به گزارش تابناک تبریز، محمد مهدی تندگویان در کارگاه توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کل کشور، اظهار داشت: از استان و استاندار عزیز آذربایجان شرقی که جوان باور هستند و این را در رزومه خودشان ثبت کردند، تشکر می‌کنم و امیدوارم خبر و برکات با درایت ایشان به سمت استان سرازیر شود.


وی افزود: خوشحالم که این اتفاق بزرگ در تبریز شکل گرفته است. ما از همان زمان شروع دولت تدبیر و امید، دو هزار تشکل با جوانان راه‌اندازی کردیم و می‌خواهیم تا پایان این دوره هم آنها را به 6 هزار تشکل مردم نهاد در کل کشور برسانیم. کارگاهی که در تبریز شکل گرفته، اولین کار تخصصی کل تشکل‌ها را در تبریز شروع می‌کنیم. این کار بزرگ را ما با همت اداره کل ورزش آذربایجان شرقی و معاونت جوانان آغاز می‌کنیم. ‌


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر از 31 استان در کشور، 120 تشکل داریم که تعداد آنها در حوزه گردشگری بیشتر است. بحث اصلی ما هم در اینجا نیروی جوان است که گردشگری بومی را با ظرفیت منطقه نشان می‌دهد. من قبلاً گفتم و باز هم می‌گویم که جوانان ایرانی را به عنوان دولت یار می‌بینم. من نماینده دولت در بین جوانان نیستم، من نماینده جوانان در دولت هستم.


تندگویان با بیان اینکه تبریز واقعه مهمی را در سال 2018 تجربه می‌کند، تصریح کرد: تبریز واقعه مهمی را در پیش دارد و شبکه گردشگری ما می‌تواند بهترین‌ کمک‌ها را برای این موضوع بکند. الان خیلی از توریست‌ها برای گردش به شبکه‌های بومی - محلی اعتماد می‌کنند تا جاهایی مانند هتل‌ها. ما باید از ظرفیت محل‌ها برای جذب گردشگر استفاده کنیم. در این راستا هم افراد ما در دو روزی که در تبریز هستند آموزش‌هایی در خصوص گردشگری می‌بینند تا توانمندتر شوند. ما هم قصد داریم شبکه تخصصی آنها را راه‌اندازی کنیم. مثلا الان جوانان قم مدل گردشگری این شهر را تغییر داده‌اند، ما در قم با شهری با قدمت 7 هزار و 500 سال روبه‌رو هستیم.


وی در مورد همایش‌های برگزار شده در حوزه جوانان گفت: ما الان ساختارشکنی خوبی در همایش‌های‌مان ایجاد کردیم و به خودمان قول دادیم که هیچ همایشی را بدون دستاورد برگزار نکنیم. چنین همایش‌هایی دردی از جوانان دوا نمی‌کند و دردی از کشور هم دوا نمی‌کند. درخواست ما از دولت اول اعتماد به جوانان است. خوشبختانه دولت هم این موضوع را باور کرده و احساس می‌کنم در این حوزه یک تکانی به خودش داده است.


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر استفاده از جوانان در امور مختلف، یادآور شد: من یک حرفی دارم که آقای جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور) می‌گوید این را نگویید، اما من می‌گویم که مدیران سالخورده باید بروند و مدیران جوان بیایند. در ابتدای انقلاب اگر جوانان نبودند، ما در زمان جنگ کشور را به آمریکا تحویل می‌دادیم. همه فرماندهان نامی جنگ در آن مقطع جوان بودند. یک زمانی بود که کابینه دولت میانگین سنی 40-45 سال داشت.


تندگویان ادامه داد: الان هم می‌توانیم مدیران جوان را روی کار بیاوریم و افراد کهن‌سال را هم در کنار آنها به عنوان مشاور قرار بدهیم. اگر این اتفاقات رخ ندهد، کشور دچار مشکل خواهد شد و ما هم در همه بخش‌ها با رکود مواجه می‌شویم.


وی در پایان خبر از آمادگی کامل این تشکل‌های مردم نهاد برای همکاری در برنامه تبریز 2018 خبر داد و گفت: ما آمادگی کامل داریم که برای تبریز 2018 شبکه‌مان را در اختیار مسئولان استان آذربایجان شرقی قرار بدهیم و حاضریم با استانداری هم در این زمینه تفاهم‌نامه امضا کنیم. قول می‌دهم تشکل ما بیشتر از دولت به شما کمک کند. این را هم بگویم که من ناامید بودن ایرانی‌ها اعتقاد ندارم. من امید را در چهره تک‌تک جوانان می‌بینم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار