مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به کاهش آب انتقالی به یزد، گفت: این شرایط باعث افت فشار آب در برخی مناطق شهر شده است که بزودی این معضل مرتفع می‌شود.
کد خبر: ۶۰۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 10 May 2018

علی اسلامی با اشاره به کاهش فشار آب در برخی منطقه شهر یزد، گفت: به دلیل کاهش آب انتقالی، شرکت آب و فاضلاب برای تأمین نیازهای آب شرب و بهداشتی، چاه‌های کشاورزی در سطح شهر را شناسایی کرده است و با توجه به اینکه آب جاری در شبکه مورداستفاده شرب و بهداشت است؛ ضرورتاً بایستی آزمایش‌های متعددی برای اطمینان از سلامت آب انجام شود.

وی افزود: انجام این آزمایشات چند روز به طول انجامیده و در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب چاه‌هایی که از کیفیت مناسب برخوردار هستند را به شبکه آب شهر متصل کرده است که امیدواریم ظرف چند روز آینده مشکل کم‌فشاری مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با تأکید بر اینکه تداوم جریان مؤثر آب مستلزم همکاری شهروندان است، اظهار داشت: امیدواریم که باصرفه جویی که انجام می‌شود، تابستان کم مشکلی را پشت سر بگذاریم.

 این مسئول تصریح کرد: مناطق محدودی از شهر یزد که ازنظر کد ارتفاعی که در بلندی قرار دارند با مشکل افت فشار آب مواجه شده‌اند که با زوم بندی جدید این مشکل مرتفع خواهد شد. با توجه به کاهش آب انتقالی، شرکت آب و فاضلاب مجبور به زوم بندی جدید است که بتواند بخشی از آب چاه‌های منطقه یزدگِرد را به منطقه شمال و شمال غربی شهر هدایت کند.

اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه چاه‌های شناسایی‌شده طی چند روز آینده پس از اطمینان از سلامت آب آن چاه‌ها وارد شبکه شهر خواهد شد؛ قطعاً این مشکل تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز باید به این نکته توجه داشته باشند که به دلیل کاهش فوق‌العاده بارش‌ها در منطقه کوهرنگ در حقیقت سهمیه آب انتقالی هر سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به‌طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته و به نحوی برنامه‌ریزی‌شده که امکان تأمین آب تا پایان فصل تابستان میسر باشد و طبیعتاً شهروندان عزیز بایستی با این کاهش بارش با مصرف صحیح و درست سازگاری لازم را به عمل‌آورند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار