مدیر کل امور مالیاتی استان خبر داد؛
مدیر کل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به رتبه چهاردهم استان در دریافت مالیات از موديان، جايگاه استان در جذب اعتبارات هزینه‌اي را بيست و سوم عنوان كرد.
کد خبر: ۶۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 12 July 2015
به گزارش تابناک یزد"سيد رضا نوربخش" به مناسبت هفته ماليات(16 تا 23 تيرماه) در جمع اهالي رسانه بدهي مالياتي دو معدن بزرگ استان را تكذيب كرد و گفت: اين معادن در مورد پرداخت حق انتفاع پروانه بهره‌برداری خود در سال‌هاي 92 و 93 به وزارت صنعت، معدن و تجارت(ايميدور) بدهی دارند.

وي به پيگيري‌هاي امور مالیاتی استان در اين رابطه اشاره و خاطرنشان کرد: پس از آگاهی از این بدهی، اداره امور مالياتي استان مسئله را پيگيري كرد كه منجر به مراجعه يكي از اين معادن به وزارت و تقسيط بدهی حق انتفاع معدن مربوطه شد كه اين موضوع از حیطه وصول و نظارتی استان خارج شده است.

نور‌بخش در مورد ديگر معدن بدهكار استان در اين رابطه گفت: اردیبهشت سال جاری در خصوص بدهي حق انتفاع اين معدن اطلاع يافتيم و موضوع در حل اختلاف مالیاتی دو ماه مهلت براي رفع مشكل قرار دارد.

وی در بخش ديگري از سخنانش با شااره به وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که در تولید و فروش محصولات واحدهاي توليدي وجود دارد، اظهار كرد: در سه ماهه اول سال جاری در بخش مالیات‌های مستقیم 100 میلیارد تومان و در ماليات‌هاي غیر مستقیم 75 میلیارد تومان وصولی اتفاق افتاده كه اين رقم با پيش‌بيني مد نظر فاصله دارد.

نوربخش همچنين با بيان اين كه 9 درصد از درآمدهاي مالياتي از محل اصناف تامين مي‌شود، به توافق امور مالياتي با اصناف در رابطه با پرداخت ماليات اشاره و اظهار كرد: براساس اين توافق كه در استان يزد با شش اتحادیه صنفی منعقد شده است، ماليات سال 93 اين صنوف در مورد كساني كه ماليات آنها در سال 92، یک میلیون تومان بوده، با هشت درصد افزايش لحاظ مي‌شود.

وي ادامه داد: اين افزايش ماليات براي كساني كه ماليات سال قبل آنها يك تا سه ميلون تومان بوده 12 درصد و براي ماليات‌هاي بالاي سه ميليون تومان 18 درصد لحاظ مي‌شود ولي شرايط پرداخت در اين صنوف نيز به صورت 40 درصد پرداخت نقدی و بقیه به صورت اقساطی خواهد بود.

مدير كل امور مالياتي استان در مورد معافيت‌هاي مالياتي امسال گفت: افرادي درامد ماهيانه یک میلیون تومان يا ساليانه 12 میلیون تومان دارند در صورت تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف از پرداخت ماليات هستند.

نوربخش همچنين فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و فرهنگی و هنری داراي مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، جشنواره‌هاي فرهنگی و هنری، نمایشگاه‌ها و ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي را در زمره فعاليت هاي معاف از ماليات ذكر كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار