امام جمعه بندر ماهشهر:
امام جمعه بندر ماهشهر گفت: مردم به بهانه تعیین محدودیت شهری اجازه از بین رفتن صمیمیت میان دو شهر بندر امام و بندر ماهشهر را نمی‌دهند‌.
کد خبر: ۶۱۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ 01 June 2018

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرماهشهر با تسلیت فرا رسیدن شهادت امیرالمومنین (ع) و اشاره به لزوم خودسازی در شب‌های قدر، اظهار کرد: شب‌های قدر موعد دعا، راز و نیاز و توبه است، این شب‌ها زمان خوبی برای احیای پربار، دوری از گناهان و خودسازی است که لازم است مردم این شب‌های پر خیر نهایت بهره را ببرند.

وی عنوان کرد: برپا کنندگان مراسم لیالی قدر باید برنامه شب‌های لیالی قدر را مختصر، متنوع و مفید برگزار کنند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که باعث خستگی شرکت کنندگان در این مراسمات نشود، عصر روز شهادت مولای متقیان مراسم راهپیمایی و تجمع هیات‌های مذهبی در شهر تدارک دیده شده است که مردم عزیز می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

امام جمعه بندر ماهشهر با گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد گفت: در چنین روزی مردم برای حمایت از امر رهبر خود و جلوگیری از بر زمین ماندن فرمان او هزاران شهید تقدیم کردند که این خود آغازگر نهضت بود، امام خمینی (ره) چنین روزی را عزای عمومی اعلام کردند و لازم است همیشه یاد شهدای این روز را گرامی بداریم.

خطیب جمعه بندرماهشهر با تسلیت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: حضور میلیونی مردم ولایتمدار ایران در مراسم تشییع امام (ره) عمق نفوذ امام بزرگوار به قلب‌های مردم را برای جهانیان به نمایش گذاشت و در همان روز هم مجلس خبرگان طی جلسه‌ای در یک حسن انتخاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای را برای رهبری انتخاب کردند که امید است ایشان پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی خود تحویل دهد.

غبیشاوی گفت: در بسیاری از وقایع و ناملایماتی که دشمنان برای نظام و انقلاب تدارک دیده بودند ، رهبر فرزانه انقلاب با رهنمودهای خود کشتی انقلاب را از تلاطم‌ها دور نگه داشت و همیشه سیاست‌های کلی نظام را به عنوان حجت، برای مسئولین نظام تشریح و تعیین می کنند.

امام جمعه بندرماهشهر گفت: به عنوان مثال در آخرین دیدار رهبری با دانشجویان مشاهده کردید که وی با 80سال سن چگونه با حوصله به صحبت‌های نسل جوان که عمدتا صحبت‌های انتقادی بود، گوش می‌دهند و به آنان چنین پدرانه پاسخ می‌دهند، چنین مسئله‌ای در هیچ جای دنیا وجود ندارد و بابت این نعمت بزرگ خدای متعال را شکرگذاریم.

غبیشاوی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: روز جهانی قدس موعد به خاک مالیدن پوزه اسرائیل و دفاع از مردم مظلوم فلسطین است، حداقل کاری که می‌توان برای ستمدیدگانی چون مردم یمن و فلسطین انجام داد این است که کنار آن‌ها باشیم و در این روز با موضع گیری خود مشت محکمی به دهان آمریکا، اسرائیل ‌و کشورهای مستکبر بزنیم.

غبیشاوی با اشاره به اعتراض و ابراز نگرانی‌های برخی نمازگزارن پیرامون نحوه تعیین محدوده شهر گفت: مسئولین شهرستان این دغدغه و حساسیت شما را می‌دانند و مخصوصا پس از حادثه اسفبار کازرون و حوادث تلخی که در آن شهرستان روی داد، حساسیت‌ها را در خصوص بندرماهشهر و بندرامام بیش از پیش کرده است اما جای نگرانی وجود ندارد.

غبیشاوی گفت: برای دهمین بار و صدمین بار عرض می کنم شهرستان شدن بندرامام حق است اما مردم بندرماهشهر به صورت جدی پیگیر حقوق خود هستند و هیچ کس نباید به خود اجازه دهد ذره‌ای از حقوق مردم پایمال شود، این خطوط قرمزی است که بارها به آن تاکید کرده‌ایم و مسئولین و مردم هم نباید اجازه دهند صمیمیت خوبی که میان دو شهر وجود دارد از بین برود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار