غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه:
 سخنگو و معاون اول قوه قضاییه باتاکید بر اینکه امام خمینی (ره) خودباوری را در جامعه نهادینه کرد، گفت: کسی که برای نظام مشکل ایجاد می‌کند باید برود.
کد خبر: ۶۱۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 05 June 2018
 سخنگو و معاون اول قوه قضاییه باتاکید بر اینکه امام خمینی (ره) خودباوری را در جامعه نهادینه کرد، گفت: کسی که برای نظام مشکل ایجاد می‌کند باید برود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که با حضور قشر‌های مختلف مردم و مدیران و مسئولان در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، گفت: خداوند به ماه مبارک رمضان عظمت، برکت و شرافت بخشیده است.

وی بابیان اینکه در ماه رمضان خداوند خوان خود را بر بندگانش گسترانیده و سخاوتمندانه از بندگان خود پذیرایی می‌کند، گفت: اگر از این ماه استفاده نکنیم متضرر می‌شویم.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای بااشاره به قرار گرفتن در شب‌های قدر به بیان شخصیت حضرت علی (ع) پرداخت و با بیان اینکه امام علی (ع) شخصیتی بزرگ و منحصر به فرد است، گفت: متأسفانه حضرت علی (ع) درک نشد و با مظلومیت تمام به شهادت رسید.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه علی (ع) آیینه حق، امام رئوف، خیر خواه مردم، طرفدار محرومین، عالم به زمین و زمان و آسمان بود، اظهار کرد: چه شده انسانیت را که نمی‌تواند علی (ع) را تحمل کند و چه کسی از وجود ایشان متضرر می‌شود که باید دستور ترور علی را که محور حق است صادر نماید؟!

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه باید در تاریخ بخوانیم که چه کسانی به دنبال از بین بردن حضرت علی (ع) بودند، ادامه داد: جای این سئوال وجود دارد که چطور می‌توان هم اهل جهاد بود و هم به دنبال شهادت اسوه جهاد و دینداری بود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ابراز امیدواری کرد: روزی و زمانی نرسد که ما نیز به خاطر مطامع دنیا به ولایت پشت کنیم و از ولایت فقیه دست بر داریم و در مقابل او بایستیم.

باید مقابل ظالمان و مستکبران جهان ایستاد

وی با اشاره به اینکه باید دیندار بود و در راه اعتلای آن گام برداشت، گفت: باید در این مسیر حرکت کرد و در مقابل ظالمان و مستکبران جهان ایستاد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: امروز بعد از ۳۰ سال از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، مردم ولایی و دیندار جمع شده‌اند تا با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق کنند.

معاون اول قوه قضاییه باتاکید بر اینکه امام خمینی (ره) خودباوری را در جامعه نهادینه کرد؛ اظهارداشت: قیام امام خمینی (ره) برای استقرار نظام اسلامی در راستای تحقق حکومت دینی صورت گرفت.

وی امام خمینی (ره) را از شخصیت‌های برجسته تاریخ دانست و با بیان اینکه این شخصیت بزرگ باید به افرادی که ایشان را ندیده اند به نحو شایسته معرفی شود، گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بی نظیر در طول تاریخ بود.

حجت الاسلام اژه‌ای امام خمینی (ره) را یک شخصیت کاملا موحد برشمرد و با بیان اینکه ایشان به درستی اسلام ناب محمدی را شناخته بود و درک بالایی از توحید داشت، گفت: امام خمینی (ره) وجود خود را از سنین جوانی برای تحقق یک هدف بزرگ که همان تحقق اهداف اسلامی بود به کار گرفت.

امام خمینی (ره) به دنبال اهداف خدایی و پیاده‌سازی ارزش‌های الهی در جامعه بود
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به دنبال اهداف خدایی و پیاده‌سازی ارزش‌های الهی در جامعه بود، گفت: امام خمینی (ره) مانند دیگر سیاستمداران به دنبال حزب‌سازی و درست کردن عده و عده نبود.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) در مدار تکلیف حرکت می‌کرد و نتیجه کار را به خدا سپرده بود، گفت: امام خمینی (ره) به دنبال سازش با کشور‌ها یا کار اقتصادی برای افزایش ثروت نبود.

وی گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب در این مسیر یک روش ممتاز داشت و فرمود: خدا خالق همه هستی است و همه جهان هستی در سیطره اوست و حرکت از من و نتیجه از اوست.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) اطاعت از خدا، پیامبر و ائمه معصومین را به منظور تحقق آرمان‌های الهی برای خود هدف خود قرار داده بود، عنوان کرد: ایشان همواره عنوان می‌کرد که ما مامور به انجام تکلیف هستیم و نتیجه را خدا باید مترتب نماید.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امام با توکل بر خدا از هیچ چیز غیر ازخدا نمی‌هراسید؛ گفت: هیچ چیز غیر از خدا به چشم ایشان نمی‌آمد و خدا آنچنان در وجود امام جریان پیدا کرده بود که به هیچ چیز توجه نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه در آن برهه از زمان، آن کسانی که منافعشان به خاطر سخنان امام (ره) به خطر می‌افتاد شروع به مقابله با امام کردند؛ گفت: در آن زمان امام اعلام کرد که اگر هیچ کس با من همراه نباشد آنچه که رضای خدا باشد را عملی خواهم کرد.

ذره‌ای به استقامت و مجاهدت امام خدشه‌ای وارد نشد

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به جریان تبعید امام به خارج از کشور ادامه داد: امام خمینی (ره) را به خارج از کشور تبعید کردند و ۱۴ سال در این شرایط سپری شد، اما ذره‌ای به استقامت و مجاهدت امام خدشه‌ای وارد نشد.

وی با بیان اینکه آتشی که در آن زمان آمریکا، اسرائیل و بعضی کشور‌های غربی و شرقی فراهم کرده بودند از آتش نمرود برای ابراهیم (ع) کمتر نبود، گفت: امام یکه و تنها با شعار «نه شرقی نه غربی» در مقابل همه زیاده خواهان و تشکیلات ایستاد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امام خمینی (ره) با توکل بر خدا، اعتماد به نفس و کمک مردم همانند موسی در مقابل فرعون و همانند رسول اکرم (ص) در مقابل قدرت استکباری حجاز ایستاد، عنوان کرد: وقتی وعده و تهدید برای رسیدن به یک توافق با امام از سوی مستکبران به نتیجه نرسید امام اعلام کرد «اگر خمینی را دار بزنند من این توافق را نمی‌پذیرم» و این همان امام همه مسلمین و آزادیخواهان بود و به همین علت باید یاد ایشان را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) حتی یک لحظه در مقابل قدرت استکباری نهراسید، عنوان کرد: امام با همان خطاب و فریاد با پهلوی روبرو شد و اعلام کرد که دولت تعیین می‌کند.

حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه امام در مقابل توهین یک نفر به پیامبر اسلام فتوایی جاودانه صادر کردند، گفت: خیلی‌ها آمدند که این فتوا را امام پس بگیرد، اما ایشان بر اساس احکام اسلامی حاضر نشد هیچ گونه ملاحظه‌کاری را بپذیرند.

نباید به دشمن اعتماد کرد

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای همچنین یادآورشد: امام خمینی (ره) به همه ما آموخت در مقابل قدرت خدا هیچ قدرتی ارزشمند نیست و نباید به دشمن اعتماد کرد کمااینکه این موضوع مکرر توسط مقام معظم رهبری اعلام می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه رهبری بار‌ها تاکید کردند که نسبت به ترفند‌ها و چهره‌های منافقانه و تزویر‌ها هوشیار باشید تا سرتان کلاه نرود، گفت: مقام معظم رهبری امروز به مردم و مسئولین تاکید می‌کنند به دست چدنی پشت دست مخملی توجه داشته باشید که اگر اعتماد کنید این دست چدنی آنچنان به سر و صورت شما می‌خورد که شما را مجروح می‌کند و از پا در می‌آورد.

وی افزود: ایشان تاکید کردند که به این لبخند‌ها در این مذاکرات دلخوش نکنید چراکه این دشمنان با عزت دین و ماهیت اسلامی مسئله دارند و هر روز یک چیزی را بهانه می‌کنند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه رهبری عنوان کردند که به این لبخند‌ها و ظاهر سازی‌ها اعتماد نکنید، اظهار داشت: امام خمینی (ره) همتشان را بر این داشتند تا چهره‌های دنیا طلب را رصد، افشا و به مردم نشان دهند و به مردم توصیه می‌کردند که از توطئه‌های دشمن غافل نشوید.

وی با بیان اینکه امروزمی بینیم کسانی که داعیه دار هستند با دشمنان هم دست شده اند؛ عنوان کرد: دیروز امام ما از این‌ها لطمه خورد و امروز رهبر ما ازهمین‌ها این همه خون دل می‌خورد.

هرکسی بخواهد مقابل اصل نظام قرار گیرد باید فدای نظام شود

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امروز ناگزیر به صبر می‌باشند؛ گفت: امام عزیز به ما یاد داد حفظ نظام از اوجب واجبات است و هرکسی بخواهد در مقابل اصل نظام قرار گیرد باید فدای نظام شود.

سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد: امروز رهبری با همان صلابت امام ایستاده و این همان چیزی است که دشمن را ناراحت کرده و امام امروز ما در مقابل حق حاضر نیست کوتاه بیاید.

حجت الاسلام اژه‌ای بابیان اینکه امام خمینی (ره) به ما یاد داد که همه و همه از صدر تا ذیل در مقابل قانون تسلیم باشیم، عنوان کرد: امروز برخی از مدعیان دو آتیشه در مقابل قانون می‌ایستند و می‌گویند ما قانون را قبول نداریم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه در دوران امام برخی گفتند که قانون را قبول نداریم که امام فرمودند: قانون شما را قبول ندارد، اظهار داشت: امروز هم عده‌ای می‌گویند قانون را قبول ندارند و وقتی دادگاه حکم می‌دهد در مقابل سفارت انگلیس آن را آتش می‌زنند.

وی بابیان اینکه؛ اینکه بگوییم قانون را قبول نداریم بدعت است و باید دانست که قانون اساسی ساز و کاری را تعیین کرده است، گفت: زمانی برخی به نتایج انتخابات اعتراض کردند و گفتند که تقلب شده که البته تا این مرحله مشکلی نبود چراکه می‌توانند اعتراض کنند و باید شواهد و ادله خود را ارائه دهند، اما وقتی بررسی انجام شد حتی برخی از صندوق‌ها بازشماری شد و نتایج قبلی مورد تأیید قرار گرفت اعلام کردند که نتایج باید باطل شود، چون ما می‌گوییم و ما این را قبول نداریم.

حجت الاسلام اژه‌ای بابیان اینکه امروز دشمن می‌خواهد از تجربه صدر اسلام استفاده کرده و امت و امام را از هم جدا کند که باید هوشیار باشیم؛ گفت: رکن اساسی مکتب سیاسی امام ولایت فقیه است و تا زمانی که این امت پشت سر ولایت فقیه باشند هیچ آسیبی به این کشور نمی‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار