جلیقه نجات و چند قطعه از بالگرد ناپدید شده شرکت نفت قلات قاره خارگ پیدا شده است.
کد خبر: ۶۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 14 July 2015

به گزارش تابناک یزد، معاون امور عمرانی استاندار بوشهردر گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما گفت: بالگرد جست و جو گر منطقه دوم نیروی دریایی ارتش توانست جلیقه نجات و تکه‌هایی از بدنه و صندلی این بالگرد امدادی در آب های خلیج فارس و در 20 مایلی بوشهر پیدا کند.

محمد حسن باستی افزود: هنوز اثری از چهار سرنشین این بالگرد پیدا نکرده ایم و جست و جو در این خصوص ادامه دارد.

بالگرد امدادی شرکت نفت فالت قاره خارگ ساعت 22 و 10 دقیقه دیشب از سکوی نفتی ابوذر در 71 مایلی بوشهر برخاست که در 25 مایلی بوشهر ارتباطش با برج مراقبت قطع شد.

این بالگرد که قرار بود یک بیمار را  به بوشهر منتقل کند ساعت 22 و 17 دقیقه در 63 مایلی بوشهر بوده و باید ساعت 22 و 40 دقیقه در بوشهر به زمین می نشست.

بالگرد منطقه دوم نیروی دریایی ارتش، شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر و منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، دو فروند یدک کش مربوط به جزیره خارگ و ماموران گشت ساحلی نیروی انتظامی در حال جست و جو برای پیدا کردن اثری از سرنشینان این حادثه هستند.

مجتمع نفتی ابوذر در 75 کیلومتری غرب جزیره خارک، که از این میدان بیشترین میزان نفت کشور در خلیج فارس تولید می شود.

بر اساس برآوردها، حدود چهار میلیارد بشکه نفت خام درجا در مخزن میدان ابوذر وجود دارد که 20 درصد آن قابل برداشت است .بهره برداری از این میدان سال 1355 آغاز شد و اکنون بهره برداری از آن بر عهده شرکت نفت فلات قاره ایران، است.

نفت تولیدی این میدان با خط لوله ای به طول 81 کیلومتر به جزیره خارگ منتقل و از آنجا پس از فراورش صادر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار