کد خبر: ۶۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 15 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،بیست ونهمین سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استانی کشور بامعرفی سعید طاهری بعنوان رئیس این سازمان دراستان سمنان آغاز بکار کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، در جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان که باحضورمعاون امورمجلس ،استانها وپشتیبانی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور و اعضای این جلسه برگزار شد معاون امورمجلس ،استانها وپشتیبانی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور با اشاره به اهداف دولت در احیای مجدد این سازمان پس از ۸سال گفت :قانونگرایی وتفویض اختیار حداکثری به استانها از جمله اهداف احیای سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور است .

علیرضا صالح به تعهدات ۴۰۰هزار میلیارد تومانی دولت قبلی ناشی از نیمه تمام ماندن ۲۹۰۰طرح درکشور وانتقال این تعهدات به دولت یازدهم اشاره کرد وگفت :تکمیل این طرحها حداقل ۱۵سال زمان نیاز دارد وتکمیل این طرحها دراولویت دولت است .

صالح با اشاره به ممنوعیت تصویب طرحهای عمرانی جدید درسفرهای استانی هیئت دولت با توجه به تعهدات باقیمانده دولت گذشته خاطر نشان کرد :طرحهای با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی حداکثر تا نیمه اول سال ۹۵تکمیل وبه بهره برداری میرسد ودرسال گذشته ۲۴۶طرح از این طرحها با اختصاص ۳۳هزار میلیارد تومان اعتبار تکمیل شده است .

معاون سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور تفویض اختیار حداکثری، کارآمدی وکوچک سازی، احیای ستاد نظارت و ستادهای مشورتی صاحبنظران در استانها وتبدیل مرکز آموزش مدیریت دولتی به مرکز پژوهشهای توسعه ی آینده نگری را از جمله ویژگیهای جدید سازمان های مدیریت وبرنامه ریزی دراستانها اعلام کرد .

علیرضا صالح با اعلام اینکه تاکنون سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در ۲۹ استان کشور احیا شده افزود: درحالیکه درسال ۱۳۸۶در۳۰استان کشور ۳۴۰۰پست سازمانی وجود داشت باکوچک سازی سازمانهای مدیریت وبرنامه ریزی درحال حاضر در۳۱استان کشور ۲۱۷۸پست سازمانی تعریف شده است .

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای وتاثیر این مذاکرات بردرآمدهای کشور گفت : درصورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هم کشور را با بهترین شرایط اداره میکنیم .

همچنین در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان سمنان با لوح تقدیری از زحمات و تلاشهای مهندس رضائی در دوران تصدی معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری تقدیر و حکم انتصاب سعید طاهری بعنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان که از سوی دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صادر شده بود به وی اهدا گردید .

در این جلسه مهندس رضایی گزارشی از فعالیتها و اقدامات معاونت برنامه ریزی و اشتغال در برگزاری جلسات شورای برنامه ریزی توسعه ، تدوین نظریه پایه توسعه استان ، آمایش سرزمین ، پیگیری ۳۰ پروژه ملی در استان و حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی در سطح استان و مسائل اعتبارات و سرشماریها ارائه نمود .

همچنین مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان مطالبی را عنوان کردند.

سعید طاهری از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد و اهل منطقه کاکان است که قبلا در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مشغول بکار بود و سابقه تدریس در دانشگاه های تهران را نیز در روزمه کاری خود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار