منتخبی از آثار نقاشی کودکان و نوجوانان سه تا 17 سال خوزستانی که در مسابقات ملی و بین‎المللی حایز مقام شده‎اند از 11 تیر 97 در قالب نمایشگاهی با نام "حس کودکی" در اهواز به نمایش درخواهد آمد.
کد خبر: ۶۲۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 02 July 2018

شیرین فتحی، برگزارکننده این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه 75 اثر نقاشی از حدود 50 کودک و نوجوان هنرمند سه تا 17 سال که در مسابقات کشوری و بین‎المللی به مقام‎های اول تا سوم و همچنین دیپلم افتخار نایل شده‎اند، در ابعاد 50 × 70 به نمایش درخواهد آمد.

وی با اشاره به تکنیک‎های به کار رفته در آثار این کودکان تصریح کرد: غالب تکنیک به کار رفته در این آثار، گواش، آبرنگ، مداد رنگ، اکلین خراش روی پاستل و... است.

برگزارکننده نمایشگاه حس کودکی با بیان این‎ که موضوع آثار این نمایشگاه در زمینه‎های مختلف است هدف از برپایی آن را تشویق و کمک به هنر کودکان و نوجوانان در پیش‎برد هنرشان عنوان کرد و افزود: به واسطه برگزاری چنین نمایشگاه‎هایی، کودکان و نوجوانان با هنر نقاشی و تصویرسازی بیشتر آشنا بمی‎شوند و در راستای رسیدن به اهداف والاتر تلاش خواهند کرد.

او در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شد تا تصمیم بگیرد آثار شاگردانش را در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهد گفت: به دلیل این‎ که برخی از شاگردانم توانسته بودند در مسابقات ملی و بین‎المللی شرکت کنند و مقام‎هایی به دست آورند تصمیم گرفتم برای تشویق بیشتر آن‎ها اقدام به برگزاری نمایشگاه کنم تا این کودکان هم بیشتر دیده شوند و هم این‎ که آثارشان به سایر کودکان نیز نشان داده شود تا آن‎ها نیز به این هنر روی آورند و با تلاش و پشتکار هرچه بیشتر در راستای خلق آثار هنری گام بردارند.

فتحی با اشاره به این ‎که نمایشگاه حس کودکی با همکاری مسئولان اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، کتابخانه مرکزی خوزستان، اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز و پژوهش سرای امام جعفر صادق (ع) برپا شده است گفت: مراسم گشایش این نمایشگاه امروز دوشنبه 11 تیر 97 از ساعت 19 در محل کتابخانه مرکزی اهواز انجام خواهد شد و به مدت پنج روز از ساعت 9 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان به ویژه کودکان خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار