نشست هم‌اندیشی تئاتر بهبهان با حضور سرپرستان گروه‌های نمایشی، پیشکسوتان تئاتر و فعالان تئاتر بهبهان در پلاتو‌خانه فرهنگ بهبهان برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 02 July 2018

در این نشست که به منظور بررسی روند تولیدات و چشم‌انداز تئاتر بهبهان و نیز انتخاب دبیران سومین جشنواره تئاتر «خط سرخ» و سمینار ملی «ظرفیت‌های نمایشی جام زندگی» برگزار شد سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در خصوص جایگاه هنرهای نمایشی در جامعه امروز بیان کرد: بی‌شک جایگاه هنرهای نمایشی در جامعه بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است و نباید به سادگی از این پتانسیل صرف‌نظر کرد.

مهدی شجاعی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان آماده همکاری جهت پویایی بیش از پیش هنر تئاتر در شهرستان بهبهان است.

وی افزود: در تولید آثار نمایشی باید کیفیت را مورد توجه قرار دهیم و در این راستا ضرورت توجه به آموزش از نیازهای اصلی این مهم است.

در ادامه عضو شورای نظارت بر نمایش شهرستان بهبهان گفت: برگزاری نشست هم‌اندیشی برای شناخت وضع موجود و طراحی چشم‌انداز آینده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خیرالهی اظهار کرد: اهالی تئاتر باید جریان ساز بوده و نمایش‌های تولیدی آنها پاسخگوی سلایق مختلف اقشار جامعه باشد و در این راستا توجه ویژه به قشر جوان در تئاتر بهبهان لازم و ضروری است.

در این نشست همچنین رییس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان گفت: از بیش از یک سال قبل با توجه به روند خوب اجراهای عمومی در بهبهان، تمرکز را بر روی برگزاری رویدادهای تئاتری و تبادل گروه‌های نمایشی برای اجرای تئاتر با شهرستان‌های استان خوزستان و استان‌های مجاور قرار دادیم.

ساسان شکوریان در خصوص گروه‌های نمایشی پروانه‌دار توضیح داد: با توجه به ثبت پنج گروه نمایشی، لازم است سرپرستان برای اجرای عمومی حداقل یک نمایش در طول سال برنامه‌ریزی داشته باشند.

نایب رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در خصوص کانون‌های تخصصی انجمن هنرهای نمایشی بهبهان خاطرنشان کرد: با تشکیل کانون‌های تخصصی در انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، دفاتر این کانون‌ها در بهبهان نیز راه‌اندازی شده است و به زودی کانون پیشکسوتان نیز به همت جمعی از پیشکسوتان تئاتر بهبهان راه اندازی و شروع به فعالیت خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار