رئیس امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی فارس گفت:هیچ یک از شعب تامین اجتماعی حق قطع بیمه هنرمندان به ویژه در حوزه فرش را ندارند و تنها در صورت نظارت و گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، تامین اجتماعی اقدام به قطع بیمه هنرمندان می کند.
کد خبر: ۶۲۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 04 July 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: حسن ارژنگ زاده، رئیس امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی استان فارس امروز (13 تیر) در نشست تخصصی بررسی معضلات بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی که با حضور فعالان این بخش در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، گفت: در حال حاضر 29 هزار نفر در فارس تحت پوشش بیمه هنرمندان تامین اجتماعی هستند که از نیمه دوم سال 93 تاکنون هیچ هنرمندی تحت پوشش بیمه ای قرار نگرفته است.

 

وی ادامه داد: هیچ یک از شعب تامین اجتماعی حق قطع بیمه هنرمندان به ویژه در حوزه فرش را ندارند و تنها در صورت نظارت و گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، تامین اجتماعی اقدام به قطع بیمه هنرمندان می کند.

 

ارژنگ زاده با توضیح قانون تامین اجتماعی مصوب سال 80 و بخشنامه اجرایی قانون بیمه های تامین اجتماعی، تاکید کرد: دلایلی از جمله معضل تاخیر در پرداخت های بیمه شدگان و عدم امکان اصلاح موارد در سیستم تامین اجتماعی موجب قطع شدن بیمه هنرمندان صنایع دستی و قالیبافان می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، صنعت کاران موظفند ظرف مدت سه ماه، حق بیمه خود را پرداخت کنند که این زمان مناسبی است ولی متاسفانه بسیاری افراد با تاخیر در پرداخت و مشکلات بعدی آن مواجه می شوند.

 

ارژنگ زاده افزود: ما در سازمان تامین اجتماعی به دنبال همکاری با ذینفعان خود و پرهیز از هرگونه کارشکنی هستیم اما برخی معضلات در راستای بیمه هنرمندان صنایع دستی ضعف قانون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار