سرپرست سابق محیط زیست استان همدان گفت: پرندگان و پستانداران شاخص استان همدان سرشماری شدند.
کد خبر: ۶۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 18 July 2015
سرپرست سابق محیط زیست استان همدان گفت: پرندگان و پستانداران شاخص استان همدان سرشماری شدند.

به گزارش مهر، سید عادل عربی درمراسم معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه ۱۱ ماه در سرپرستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان فعالیت داشته است، اظهار داشت:در این مدت صنایع آلاینده و صنایع سبز استان شناسایی و یکی از صنعت های استان به عنوان صنعت سبز در کشور برگزیده شد.

سرپرست سابق محیط زیست استان همدان با بیان اینکه در این مدت با واحدهای آلاینده آب رودخانه گنجنامه برخورد شد، بیان کرد: همچنین سرشماری پرندگان و پستانداران شاخص استان همدان از دیگر اقدامات انجام شده بود.

عربی با بیان اینکه مستند گونه کمیاب سیاه گوش نیز در همدان ساخته شد، ابراز داشت: ساخت و ساز پاسگاه محیط بانی قراکن نیز به پایان رسید.

وی از جذب۱۳ نفر نیروی انسانی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان خبر داد و بیان کرد: اقداماتی از جمله خرید تجهیزات بی سیمی و تکمیل زیر ساخت ها نیز انجام شده است.

سرپرست سابق محیط زیست استان همدان با بیان اینکه برای ساکنان حاشیه تالاب ها کارگاههای آموزشی برگزار شد، عنوان کرد: ۱۰۰ پرونده حقوقی در حوزه های مختلف نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

سید عادل عربی با بیان اینکه در آستانه سومین سالگرد شهادت محیط بان شهید عبدالله یاری قرار داریم، بیان کرد: محیط بانی منطقه حفاظت شده لشگردر به نام این شهید مزین شده است.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه با بیان اینکه به مدت پنج سال و نیم در استان همدان فعالیت کردم، اظهار داشت: محیط زیست استان همدان براساس تلاش های شبانه روزی و حمایت مسئولان استان در طول این چند سال توانست در شاخص های تخصصی و عمومی جزو ۱۰ استان برتر کشور باشد.

قربانعلی محمدپور با بیان اینکه مناطق حفاظت شده در استان همدان از سه منطقه به شش منطقه افزایش پیدا کرد، ادامه داد: ۱۲ منطقه در استان همدان به عنوان مناطق شکار ممنوع معرفی شد.

وی با بیان اینکه حدود۱۲ درصد خاک استان مناطق شکار ممنوع است، ادامه داد: پروژه آبرسانی به مناطق تحت مدیریتی خان گرمز و لشگر در انجام و آبرسانی به این منطقه صورت گرفت.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه احیا تالاب پیر سلمان شور و شوقی در تشکل های دولتی و ان جی او ها ایجاد کرد، افزود: پیگیری ها و حمایت ها در حوزه صنعت و تصفیه خانه در شهرک صنعتی بهاران و ویان و نصب تابلو نشان دهنده میزان آلایندگی هوا انجام شد.

محمدپور با بیان اینکه در بین مسئولان استان همدان همدلی، انگیزه و عزمی برای شناخت عوامل آلودگی و برنامه ریزی برای رفع آلودگی استان انجام شده که امیدواریم دنباله دار باشد، عنوان کرد: همچنین دو مستند پرواز مرغابی ها و سفر به آمادای در همدان ساخته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار