استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان از پایان نورپردازی سرای معین التجار اهواز خبر داد و گفت: برنامه داریم ساختمان تاریخی دانشگاه سه گوش اهواز نیز نورپردازی شود.
کد خبر: ۶۳۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 24 July 2018

غلامرضا شریعتی در جریان بازدید از مراحل نهایی نورپردازی مجموعه تاریخی معین التجار در گفتگو با خبرنگاران گفت: نورپردازی مجموعه معین التجار که از ساختمانهای تاریخی اهواز است به اتمام رسید و بسیار زیبا و چشم‌نواز شده است و از جاده ساحلی بسیار تماشایی شده است به صورتی که بسیاری از رهگذران جاده ساحلی از این بنا عکس می گیرند.

وی افزود: برنامه داریم طرح های زیباسازی شهر اهواز در شب به ویژه در سواحل کارون را ادامه دهیم و در این راستا در ماه های اخیر یک طرح مطالعاتی بزرگ شروع شده که در نظر است دو سوی ساحل کارون هر طرف به طول ۲۰ کیلومتر در حد فاصل پل نهم تا پل ششم شامل اجرای طرح شود و به محض اینکه مطالعه کامل شود عملیات اجرایی را به تدریج شروع می کنیم.

شریعتی تصریح کرد: به موازات و در چهارچوب این طرح جامع، هم اکنون هم سه پروژه اجرایی تعریف شده است و نورپردازی معین التجار که به پایان رسید یکی از این طرح ها بود.
شریعتی در مورد دو طرح دیگر توضیح داد: همچنین ساختمان تاریخی دانشگاه سه گوش و یک ساختمان موزه ای که در حال ساخت است نورپردازی خواهد شد و یک طرح دیگری هم از بستر و عمق رودخانه در برنامه داریم که در حال مطالعه است.

استاندار خوزستان بیان کرد: می‌خواهیم اهواز را به یک شهر گردشگری و شهر شب تبدیل کنیم و زمینه جذب گردشگر را فراهم کنیم. به این منظور می توان نورپردازی برای ساختمان های ساحل و بستر رودخانه و جزایری که در رودخانه است را انجام داد که در آن صورت این ساحل به یک ساحل کم نظیر در سطح کشور تبدیل می شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار