معاون شهرداری اهواز:
ابراهیم نوشادی با بیان اینکه دستگاه های آلاینده باید سهم خود در بالا بردن کیفیت محیط زندگی در شهر را بپردازند، گفت: کیفیت زندگی در شهر اهواز کاهش یافته از همین رو با کاهش جمعیت متقاضی ماندن در اهواز روبرو هستیم.
کد خبر: ۶۳۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 24 July 2018

ابراهیم نوشادی در حاشیه چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده دستگاه های آلاینده که توسط سازمان حفاظت محیط زیست شناسایی شده اند باید یک درصد از فروش خود را به شهرداری اختصاص دهند تا این بودجه در حوزه فضای سبز و سایر مسائل محیط زیست هزینه شود.

به گزارش"تابناک" وی افزود: شرکت نفت، اطلاعاتی در خصوص تعیین مقدار دقیق حق آلایندگی در اختیار شهرداری اهواز قرار نداده است اما طبق اعلام سازمان محیط زیست، شرکت مارون و کارون جز دستگاه های آلاینده محیط زیست شناسایی شده اند و طبق محاسبات صورت گرفته باید بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان در سال به شهرداری اهواز پرداخت کنند.

نوشادی بیان کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر زمان استانداری آقای مقتدایی، شرکت هایی مانند شرکت نفت باید به ازای نصب دکل در سطح شهر عوارضی را پرداخت کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز تصریح کرد: صنایع آلاینده موظف به انجام اقدامات عام المنفعه در شهر هستند و باید به آن عمل کنند.

نوشادی با بیان اینکه این شرکت ها باید سهم خود در بالا بردن کیفیت محیط زندگی در شهر را بپردازند، گفت: کیفیت زندگی در شهر اهواز کاهش یافته از همین رو با کاهش جمعیت متقاضی ماندن در اهواز روبرو هستیم.

نوشادی ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته درصد رشد جمعیت در شهر اهواز نسبت به دهه ۳۰ کاهش یافته از این رو این شرکت ها باید در ایجاد زیرساخت های شهری تلاش کنند.

وی با اشاره به سهم شرکت نفت و سایر دستگاه های آلاینده در ایجادکمربند سبز اهواز، گفت: به جز شهرداری هیچ کدام از دستگاه ها به وظیفه خود در این خصوص عمل نکرده اند.

وی با انتقاد از اینکه در قانون مالیات بر ارزش افزوده مقدار پرداخت حق آلایندگی به شهرداری از سوی دستگاه ها مشخص نیست، اظهار کرد: سال ۹۵ در مجموع ۲۹ میلیارد تومان برای آلایندگی پرداخت شده اما سهم هرکدام از شرکت های آلاینده تعیین نشده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز گفت: در خواست شهرداری این است که اطلاعات ریز در اختیار ما قرار گیرد چراکه به نظر می رسد دستگاه های دولتی حق آلایندگی و عوارض را پرداخت نمی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار