مدیرعامل شرکت توانیر با تاکید بر اینکه صنعت برق کشور الان در حالت بلوغ خود قرار دارد گفت: استان یزد در بحث صنعت برق جزو پایدارترین استان‎‌های کشور به حساب می‌آید.
کد خبر: ۶۳۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 26 July 2018

 آرش کردی در آیین افتتاح پست برق 400.63 کیلوولت شهید سامعی یزد اظهار داشت: صنعت برق ایران جزو صنایع فاخر و بزرگ در عرصه کشور است و به لحاظ آمار و ارقامی که در این شبکه ثبت داریم چه به لحاظ تولید، انتقال و مصرف جزو شبکه‌های بزرگ محسوب می‌شویم و در رده‌های مهم صنعت برق دنیا به حساب می‌آییم.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه صنعت برق کشور در حالت بلوغ قرار دارد خاطرنشان کرد: این حالت ممکن است دچار یک ضعفی به صورت محدود هم بشود ولی با توجه به قدرتی که دارد می‌تواند همه این ضعف‌ها را پشت سر بگذارد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق در کشور تصریح کرد: با همت و تلاشی که در مجموعه صنعت برق هست می‌توانیم به خوبی به این مشکل هم فائق آییم و نسبت به رفع آن اقدامات لازم هم صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه افتتاح پست برق شهید سامعی نوید آینده‌ای خوب در عرصه برق کشور را می‌دهد گفت: امروز خوشحال شدم که این پروژه جهت رونق صنعت احداث شده و فعلا بار زیادی روی آن نیست.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام بسیار خوب و استاندارد است که اول زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع به ویژه در حوزه برق را ایجاد کنیم و بعد صنایع مستقر شوند گفت: ما معمولا در آمار و ارقام اعلام می‌کنیم که مصرف و تولید ما به فلان مقدار است.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: به ازای هر یک مگاوات ظرفیتی که در نیروگاه‌ها تا الان در کشور احداث کردیم، پنج و سه دهم برابر ظرفیت در شبکه‌های انتقال، فوق توزیع و توزیع ایجاد کرده‌ایم.

کردی بیان کرد: اگر این تعادل به هم بخورد در مباحث تخصصی در حوزه انتقال و تولید و شبکه توزیع با مشکل مواجه می‌شویم کما اینکه در همین استان یزد هم چند سال قبل مشکلاتی داشتیم که خوشبختانه صنعت برق یزد این مشکل را رفع کرد و در چند سال قبل پایداری شبکه برق یزد در کشور جزو بهترین‌ها بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار