مدیر کل میراث فرهنگی وگردشگری مازندران تاکیدکرد؛
مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری مازندران بااشاره به فرصت های مغفول مانده گردشگری گفت ؛ توسعه وپیشرفت گردشگری کار یک دستگاه نیست و با همراهی وتعامل بین دستگاهی امکان پذیر می باشد
کد خبر: ۶۳۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 27 July 2018

سود اقتصادی هنگفت وزودهنگام در سرمایه گذاری گردشگری سواحل ودریاسیف الله جشن ساز درگفتگو با خبر نگار ما، صنعت گردشگری رادرراستای تحقق اقتصادمقاومتی دانست و سرمایه گذاری دراین بخش را اشتغالزایی مولدو پایدار خواند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی اظهارداشت: اگرچه گردشگری یکی از اولویت های توسعه استان است اما دغدغه ای است که تنها در حد یک شعار باقی مانده است
فرزانه ،خواستار اعطا آسان وام و تسهیلات روستایی ازسوی بانکهای عامل به روستانشینان شد؛و گفت: توسعه و پیشرفت گردشگری تنها با همراهی و تعامل دستگاه های اجرابی امکانپذیر است.
وی با بیان اینکه طرح های جدید و هدفمند در حوزه دریا و ساحل برای بانک ها و سرمایه گذاران توجیه اقتصادی دارد؛ افزود: تاکنون 324 طرح در حوزه اشتغال روستایی به بانکها معرفی شده است که نیاز به 373 میلیارد ریال تسهیلات دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از پیش بینی اشتغال 763 نفر در طرح های روستایی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 122 طرح موفق شدند 59 میلیارد ریال از بانک ها تسهیلات بگیرند.
فرزانه یادآور شد: در حوزه تسهیلات فراگیر،67 طرح با اعتبار یک هزار و 720 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال یک هزار و 989 نفر به بانکهای عامل معرفی شدند.

عضو شورای اداری استانداری مازندران، همچنین، وجود مواهب طبیعی و خدادادی وتاریخی و اشیا و عتیقه جات میراث فرهنگی درمازندران را میراث ماندگار بشری درطول تاریخ خواند وگفت در راستای صیانت و حفظونگهداری این سرمایه عظیم نیروهای حرفه ای و اموزش دیده تربیت کرده ایم .
وی افزود؛ به منظور تقویت علمی و فرهنگی کارکنان یگان حفاظت، اولین دوره آزمون جامع مدیریت انتظامی جرائم علیه میراث فرهنگی استان در مازندران برگزار گردید
وی با اشاره به اهمیت آموزش در بالابردن هوشمندی و آمادگی هرچه بیشتر نیروهای این یگان گفت وظیفه این یگان پاسداری و حفظ و حراست از آثار و ابنیه تاریخی و میراث کهن استان می باشد
عضوشورای اداری مازندران تصریح کرد؛ در سال 97 دوره های آموزش مدون بابهره گیری از ظرفیت اساتید مجرب حقوق و باستان شناسی و معرفی کتب تاثیر گذار در فرایند کاری یگان حفاظت، برنامه ریزی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تخصیص بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار جهت تامین زیرساخت های چشمه سورت در سال جاری خبرداد وگفت؛ چشمه سورت به عنوان دومین اثر طبیعی ثبت شده در لیست آثار ملی میراث طبیعی کشور می باشد
عضو شورای اداری استانداری مازندران افزود: در سال جاری بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار جهت تامین زیرساخت های چشمه سورت، اختصاص داده شده است و نیزدرراستای ، خط انتقال آب و روشنایی با پنل های خورشیدی محوطه هزینه خواهد شد.
وی افزود: این اثر ارزشمند که در سال 1387 با شماره 2 پس از کوه دماوند در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده بود، دومین اثر طبیعی ایران است که در لیست آثار ملی به ثبت رسیده و حریم آن هم مشخص شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران همچنین یادآور شد: مدیریت چشمه سورت با منابع طبیعی است و مدیریت منابع آبی آن نیز با آب منطقه ای استان است و اداره کل میراث فرهنگی مازندران نیز بر اجرای درست ضوابط میراثی این اثر منحصر به فرد ملی در کشور نظارت می کند.
وی گفت: با ثبت عرصه و حریم حفاظتی تمام امور عمرانی و گردشگری در حریم این چشمه ها ضابطه مند شده و هر گونه اقدامی از سوی اشخاص و دستگاه های اجرایی نیازمند رعایت قوانین لازم الاجرای حرایم و منظر اثار ثبت شده در لیست آثار ملی است.
وی زیبایی های چشمه های سورت را حیرت انگیز خواندو تصریح کرد این چشمه به فاصله حدود ۱2۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ساری و بر فراز ارتفاعات رشته کوه های البرز قرار دارد. این چشمه کم نظیر که یکی از ظرفیت های گردشگری سلامت نیز به شمار می آید به دو شکل گسلی و دره ای و به فاصله کمتر از 20 متر از یکدیگر تشکیل شده اند. دارای حوضچه های مختلف با طعم های متفاوت است.
مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری همچنین اب این چشمه را بی نظیر خواندوافزود؛ آب یکی از چشمه ها بسیارتلخ و شور و دیگری کمی ترش مزه و به دلیل فشار لایه های زمین، اندکی گازدار است. این چشمه ها در شیب دامنه کوه، در طی میلیون ها سال، ده ها حوضچه کم عمق و زیبا به رنگ های کرم، نارنجی، زرد و قرمز را به وجود آورده واملاح آب آن حاوی سدیم، یون های کلر، آهن، گوگرد و گچ می باشد.
فرزانه درادامه بااشاره به اغاز سومین فصل کاوش محوطه باستانی وستمین گفت: این فصل کاوش با هدف اتمام تعیین عرصه و حریم محوطه مذکور و آماده سازی بستر ایجاد سایت موزه در وستمین با اعتباری قریب به ۲ میلیارد ریال از اول مرداد ماه سال جاری به مدت ۴۵ روز صورت می گیرد.
وی یاداور شد: با ورود هیات ایتالیایی به عنوان مشاور تهیه طرح سایت موزه، پیگیری برای تبدیل این محوطه باستانی منحصر به فرد به عنوان یکی از سایت موزه های شاخص کشور به طور جدی ادامه دارد.
فرزانه به کشف گورستان اسلامی در حفاری فصل گذشته این محوطه باستانی اشاره کرد و افزود: کشف این گورستان در نوع خودش با توجه به تدفین دوره اسلامی و تدفین اشیا در کنار آنها بی نظیر است.
وی همچنین بااشاره به بازسازی مسجد تاریخی جامع ساری خاطرنشان کرد؛ بهترین تیم ارزیابی، طراحی ونظارت برای مرمت و بازآفرینی مسجد جامع ساری اغاز بکار کردند
فرزانه حادثه آتش سوزی مسجد جامع ساری را غم انگیز توصیف کردو افزود: پس از آتش سوزی مسجد بلافاصله بهترین تیم متخصص کشوری برای ارزیابی، طراحی و نظارت مشغول فعالیت شدند
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران به آسیب حریق به شبستان جنوبی و دیوار شبستان ها اشاره کرد و گفت: در زمینه سیستم گرمایشی و سرمایشی باید از سیستم هوشمند استفاده شود.
فرزانه مرمت و استحکام بخشی دیواره ها، اجرای طاق و بازسازی مناره ها، اجرای پوشش چوبی سقف،اجرای پوشش بام و اجرای سیستم سرمایشی و گرمایشی را از جمله موراد مهم در بازسازی مسجد جامع بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار