عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تمام محصولات غذایی که در دست رس مردم قرار می‌گیرند حداقل استاندارد را داشته باشند تا جامعه دچار مشکل نشود مطرح شد.
کد خبر: ۶۳۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴ 29 July 2018

 

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری در تشریح نشست امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با حضور دستگاه‌های مختلف شامل وزارت بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی، استاندارد، اطلاعات و بخش‌های مختلف در زمینه امنیت غذایی نه از نظر فراوانی بلکه در ابعاد سلامت مواد مباحث مختلفی مطرح شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای با بیان اینکه نظرات دستگاه‌های مختلف در زمینه میزان مدیریت و کنترل سلامت غذایی که به دست مردم می‌رسد گرفته شد، گفت: دستگاه‌های مختلف اقدامات خود را در زمینه سلامت و امنیت غذایی مطرح کردند که مقداری از نظر آماری، اعداد و ارقام اختلاف‌های داشتند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون نیز به تناسب موضوع مباحثی را مطرح کردند، ادامه داد: مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی عمدتا گفت‌وگویی بود.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر مسائل از نظر سلامت و کیفیت غذایی نه امنیت به مفهوم جنبه سیاسی مطرح شدند، عنوان کرد: دستگاه‌ها کنترل مقطعی را نسبت به مواد غذایی مختلف مخصوصا در زمینه فرآوری‌ها انجام می‌دهند و در زمینه محصولاتی مانند گندم عمدتا در کیفیت خرید دقت می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه از نظر مرکز پژوهش‌ها بسیاری از سموم به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و استانداردهای لازم را ندارند، خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های مختلف در این زمینه که باید کنترل‌های لازم انجام شود تا تمام محصولات غذایی که در دست رس مردم قرار می‌گیرند حداقل استاندارد را داشته باشند تا جامعه دچار مشکل نشود مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار