تابناک گزارش می دهد؛
عصر امروز یکشنبه هفتم تیرماه سال جاری جلسه ای با حضور اساتید، مربیان و فعالان حوزه ورزش در مکان شورای شهر دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵ 29 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، در ابتدای این جلسه یکی از اساتید و مربیان ورزش های رزمی عنوان کرد: شهرداران سابق و شورای شهر دور چهارم در زمینه حمایت از ورزش و زیرساخت های ورزشی توجه آنچنانی نکردند.

مجید مشایخ ابراز داشت: در این شهرستان در حوزه های مختلف، ورزشکاران و نخبه های ورزشی زیادی وجود دارد که علاوه بر استان حتی در سطح کشور نیز حرفی برای گفتن دارند اما به لحاظ عدم امکانات ورزشی این سرمایه ها نابود می شوند و نیاز است که مسئولان شهرستان و شورای شهر به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشند.

این مربی رزمی کار بیان کرد: پیشنهاد میکنم که شهردار دهدشت همانند انتخاب دیگر مشاوران خود، یک مشاور ورزشی نیز داشته باشد تا ورزشکاران شهرستان بتوانند با خیال راحت دغدغه ها و مشکلات حوزه ورزش را با ایشان در میان بگذارند و نیازی به برگزاری جلسه با اعضای شورای شهر نباشد.

در ادامه مسئول هیئت همگانی شهرستان با بیان اینکه ورزش پزشک انسان است و از بسیاری از آسیب های جسمی و اجتماعی جلوگیری می کند عنوان کرد: ما می توانیم با ورزش سلامتی خودمان را به راحتی بیمه کنیم خصوصآ ورزش پیاده روی که نیازی به هزینه های زیادی ندارد و می طلبد مسئولان در جهت مالی و معنوی حمایت همه جانبه نمایند.

بردیان کرامتی ابراز داشت: مشکلات در همه جا وجود دارد و تا مشکلات نباشند انتقاداتی نیست و چنانچه انتقادی نباشد پیشرفتی نیز حاصل نمی شود.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی نیاز امروز و پشتوانه فرداست، افزود: ورزش همگانی، ورزش قهرمانی نیست بلکه ورزش پهلوانی است و برای عموم آزاد است.

کرامتی تصریح کرد: مایه ی خوشحالی است که مسئولان شهرستانی در کهگیلویه نسبت به ورزش همگانی توجه دارند اما این توجه باید بیشتر شود.

وی گفت: ورزش همگانی هیچگونه درآمدزایی ندارد و از شهرداری و شورای شهر انتظار حمایت بیشتری است.

کرامتی ادامه داد: انتظار داریم مجموعه شهرداری و شورای شهر در سال 97 در زمینه ورزش های همگانی پیشقدم باشند و چند همایش خیلی خوب را برگزار کند.

وی افزود: در رشته هندبال در حال حاضر در لیگ برتر کشور حضور چشمگیری داریم و در رشته های رزمی، کشتی و فوتبال واقعا در سطح استان و کشور زبانزد هستیم اما چنانچه حمایت ها بیشتر شود، ورزشکاران ما قادرند با کیفیت بهتری در میادین ورزشی افتخار کسب نمایند.

کرامتی در پایان صحبت های خود گفت: امیدوارم با مساعدت و حمایت اعضای شورای شهر کافه ها و پاتوق های اطراف شهر جای خود را به زمین های چمن و سالن ورزشی بدهند.

محمد آرانپور عضو شورای شهر دهدشت اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر وظیفه خود میداند که در زمینه توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی در حد امکان حمایت و همکاری نماید.

وی افزود: همیشه و در همه اوقات در برگزاری همایش ها، مسابقات ورزشی و تجلیل از مدال آوران و نخبگان ورزشی پای ثابت بوده و هستیم و در حد امکان کمک های مالی نیز انجام دادیم.

آرانپور با اشاره به انتخاب مشاور ورزشی برای شهردار نیز بیان کرد: در درجه اول بعنوان یک ورزشکار و بعد به عنوان خدمتگزار مردم در شورای شهر پیشنهاد میدهم که شهردار محترم در اولین فرصت نسبت به انتخاب مشاور ورزشی خود اقدام نماید، همچنین در حوزه ورزش دهدشت اساتید بسیار بزرگی هستند که شهردار میتواند از این اساتید با تجربه در این حوزه نیز مشاوره بگیرد.

این عضو شورای شهر با بیان کمبود اماکن ورزشی در نقاط مختلف شهر دهدشت عنوان کرد: شهرداری میتواند با حمایت از بخش خصوصی در ایجاد فضای ورزشی به خصوص چمن مصنوعی در نقاط مختلف شهر اقدام کند.

در ادامه این جلسه رئیس شورای شهر دهدشت اظهار داشت: ما خودمان ورزشی هستیم و ارادت ویژه ای نسبت به ورزشکاران داریم ضمن آنکه ارتباطات بسیار خوبی نیز با مسئولان ورزشی شهرستان داریم.

زین العابدین بالوایه ابراز داشت: از همان ابتدای شروع به کار شورای دور پنجم، همه ما دغدغه مشکلات ورزشی را داشتیم حتی در اولین جلسه در فرمانداری نسبت به حل مشکلات سالن شهید باهنر جهت میزبانی مسابقات ورزشی تا جایی که توانستیم آن محل را سروسامان دادیم.

وی گفت: به صورت مرتب در اکثر مسابقات ورزشی حضور فعال داریم حتی یک نوبت با ورزشکاران بوکس شهرستان دیداری دوستانه داشتیم و با هزینه شخصی خود به آنها کمک مالی نمودیم.

رئیس شورای شهر دهدشت در ادامه به مساعدت هایی که در حوزه ورزش شهرستان شده است اشاره کرد و افزود: مساعدت به اداره آموزش و پرورش شهرستان جهت کمک به ورزش مدارس، مساعدت به داور بین المللی جهت اعزام به خارج از کشور، مساعدت به زندان دهدشت برای ساخت چمن مصنوعی، مساعدت و کمک مالی به هییت کوهنوردی شهرستان و مساعدت مالی به هییت ورزش های همگانی از جمله مواردی است که در این مدت به ورزش شهرستان مساعدت شده است.

بالوایه با بیان اینکه در شورای شهر مصوب می کنیم یکی از خیابان های شهر دهدشت را به نام ورزشکاران ثبت کنیم عنوان کرد: قول می دهیم که در نیمه دوم سال 97 نیز یک برنامه ورزشی به صورت کامل در سطح شهر دهدشت برگزار نماییم.

در ادامه جلسه، شهردار دهدشت اظهار کرد: بیشتر اوقات در حال انجام وظیفه و مأموریت هستم و چنانچه در جلسات ورزشی حضور ندارم دلیلی بر بی اعتنایی و بی توجهی نیست ضمن اینکه شرایط مالی شهرداری و حجم عظیم کارهای عقب مانده از سالیان گذشته را همگی خوب میدانید.

اسفندیار برخه بیان کرد: بودجه عمرانی شهرداری دهدشت در سال 96 به میزان یک میلیاردو 800 میلیون تومان بود و تا جایی که میدانم در همین مدت 9 ماهه چیزی حدود 70 میلیون تومان در زمینه ورزش شهرستان هزینه نمودیم با وجودی که چنین مواردی اصلا در اعتبارات پیش بینی نشده است.

وی گفت: از این مقدار بیشتر، دیگر اعتبارات جوابگو نبودند و سعی می کنیم که انشالله در اعتبارات سال 97 نیز اقداماتی در حوزه ورزش انجام دهیم.

شهردار دهدشت در پایان صحبت های خود ابراز کرد: بنده تابع دستورات شورای شهر هستم و قطعا گوشه چشمی نیز به حوزه ورزش شهرستان داریم و چنانچه در این حوزه نیازهایی باشد صادقانه کوتاهی نمی کنیم و در کنار شما خواهیم بود.

 

عکس و گزارش : سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار