رییس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با اشاره به این‌که فضای قرآنی نباید از جامعه جدا شود، گفت: مشکلات مالی گریبان‌گیر موسسات قرآنی شده است .
کد خبر: ۶۳۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 01 August 2018

« حسین دشتی» با اشاره به نقش انکار ناپذیر قرآن در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها، اظهار کرد: ایجاد صبر در برابر سختی‌ها و مشکلات مهمترین نقشی است که قرآن در زندگی ما داشته است .

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی حاصل یک انقلاب فرهنگی بوده که براساس قرآن شکل گرفته است، گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در جامعه باید مدیریتی مبنی بر قرآن وجود داشته باشد .

رییس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با اشاره به این‌که فضای قرآنی نباید از جامعه جدا شود، خاطرنشان کرد: قرآن در جامعه ما محجور است و با توجه به این‌که بسیاری از روش‌های آموزش قرآن به‌روز رسانی نشده، ضروری است در این زمینه اقداماتی انجام شود .

دشتی با بیان این‌که مشکلات مالی شدیدأ گریبان گیر موسساتی که قصد فعالیت در این زمینه دارند شده، ادامه داد: کم بودن خیران قرآنی در استان یزد و عدم تخصیص اعتبارات دولتی به بخش قرآنی باعث ایجاد مشکلات زیادی در این حوزه شده است .

وی با اشاره به این‌که گسترش آموزش و تدبر در قرآن نیاز جامعه را به دستگاه‌های امنیتی کاهش می‌دهد، گفت: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به قرآن می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد .

رییس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان با بیان این‌که حل همه معضلات فرهنگی در سایه قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: اگر روحیه قرآن و فهم قرآن در جامعه گسترش پیدا کند و در زندگی مردم ورود پیدا کند مشکلات حل می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار