رییس دادگاه بدوی نظام پزشکی خبر داد
رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی گفت: استقبال و خرید مردم از داروخانه‌هایی که داروی قاچاق می‌فروشند یکی از علل اصلی‌ترین تداوم داروی قاچاق در کشور است.
کد خبر: ۶۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 21 July 2015
به گزارش تابناک یزدخسرونیا رئیس دادگاه بدوی نظام پزشکی در خصوص علت تدوام وجود داروهای قاچاق گفت: وقتی بیماری با نسخه به داروخانه مراجعه می‌کند، مسئول پس از بررسی نسخه از او سوال می‌کند که داروی خارجی می‌خواهد یا داخلی، برخی بیماران پاسخ می‌دهند داروی خارجی و این خود باعث می‌شود فروش داروهای قاچاق حتی با وجود اینترنتی شدن نسخ ادامه داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه حدود 85 درصد داروهای قاچاق تقلبی هستند که این آمار پس از خرید بیماران مشخص شده است.

ایرج خسرونیا ضمن اشاره به مضرات داروهای تقلبی عنوان کرد: داروهای تقلبی به تنهایی تاثیر مثبت ندارند بلکه فقط باعث می‌شوند بیمار ضمن پرداخت هزینه‌های هنگفت،‌ از روند اصلی درمان خود دور شود.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه می‌شود تحت هیچ شرایطی از مراکز غیر معتبری که توسط وزارت بهداشت نظارت نمی‌شوند دارو خریداری نکنند زیرا خرید مردم باعث شده تا داروی قاچاق همچنان به کشور راه پیدا کند.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی ضمن اعلام تخلف 30 داروخانه اظهار کرد: پرونده‌هایی مبنی بر تخلف و شناسایی 30 داروخانه که داروی قاچاق ارائه می‌کردند از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دست ما رسیده است و طی اعزام بازرس و کشف داروهای قاچاق در انبار آن‌ها، این داروخانه‌ها متختلف اعلام شدند.

وی اضافه کرد: طی بررسی‌های انجام شده و پس از محاکمه در برخی از این داروخانه‌ها مسئولین فنی و در برخی دیگر صاحب داروخانه متخلف نامیده شدند و 3 تا 6 ماه حق ادامه فعالیت از آن‌ها گرفته شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با استقبال و خرید مردم، شاهد افزایش داروی قاچاق هستیم. بنابراین مردم می‌توانند با خرید از مجاری وزارت بهداشت داروی سالم و معتبر دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار