بر اثر جاري شدن سيل روز يكشنبه در سوادكوه مازندران، شهر زيراب بيشترين خسارت را متحمل شد. اين شهر در 2 روز اخير مركز بحران بوده است.
کد خبر: ۶۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 21 July 2015
 به گزارش تابناك مازندران ، محمود اعتصامي شهردار زيراب كه با اشاره به پيگيريهاي متعدد از سالها قبل براي برداشت از بستر رودخانه و لايروبي آن در محدوده شهر و قطع اشجار حاشيه رودخانه گفت:عدم صدور مجوز از سوي آب منطقه اي و منابع طبيعي براي لايروبي و قطع درختان، زيراب را به مركز بحران سيل در 2 روز اخير تبديل كرده است و خسارات سنگيني به ابنيه، راه، تاسيسات زير ساختي شهري، معابر عمومي، ديوارهاي حفاظتي، تخريب پل كوثر و خيابان 17 شهريور، تخريب پل ارتباطي خيابان خدمات به جاده اصلي، تخريب صد در صدي سه ساختمان مسكوني تجاري، ساختمان ايستگاه ميني بوس برون شهري و صد ها مورد خسارت ديگر به منازل و واحدهاي مسكوني تجاري در سطح شهر گرديده است. وي گفت: زمين هاي كشاورزي حاشيه شهر نيز بعلت مجاورت رودخانه تالار در امان نبوده و دچار خسارت سنگين گرديده است.
محمود اعتصامي از حضور همه دستگاهها قدرداني كرد و خواستار تداوم حمايت ها براي خدمات رساني بيشتر شد. شهردار زيراب از همه مسئولين خصوصاً نماينده عالي دولت در استان و معاونت عمراني استاندار خواست تا با توجه به خسارت سنگين سيل، نسبت به تخصيص اعتبارات لازم براي جبران خسارت و بهسازي اقدام نمايند. وي همچنين احداث ديوار حفاظتي در حاشيه رودخانه رابعلت ساخت منازل مسكوني و ساختمانها در مجاورت رودخانه داراي اولويت خواند و از مسئولين خواست با اختصاص اعتبارات وي‍‍‍ژه به شهرداري جهت احداث ديوارهاي حفاظتي مانع از بروز حوادث در آينده شويم. شهردار زيراب از حضور همه مسئولين شهرستاني و استاني در تسكين آلام خسارت ديدگان خصوصاً از مهندس عليپور نماينده مجلس،‌معاونت عمراني استاندار، مدير كل راه و شهرسازي، مدير كل راه آهن، مديريت بحران استانداري، معاونت بنياد مسكن، معاونت گاز استان، فرماندار سوادكوه و همه مسئولين شهري و شهرستاني قدرداني و تشكر كرد. در اثر سيل روز يكشنبه به بخش راه(زير سازي و روسازي)پلها، معابر شهري و روستايي منازل مسكوني اعم از تخريب صد در صدي و خسارتي، چندين واحد در شهر زيراب و روستاهاي شيركلا و مومج خيل خسارت سنگين وارد شد.
كيان الهي دبير مديريت بحران شهرستان سوادكوه گفت: به دليل حجم وسيع خسارات وارده امكان برآورد خسارات وجود ندارد. بررسيها براي تعيين خسارات وارده توسط دستگاهها ادامه دارد. الهي از تخريب صد در صدي بيش از يكصد هكتار از اراضي كشاورزي خبر داد و گفت: صد در صد انهار و سردهنه هاي آبياري زمين هاي كشاورزي در منطقه از بين رفت و به دامداريها خسارت وارد شد تعدادي از دامها و احشام طعمه سيل شدند. ساختمان چند حسينيه و تكايا و تعدادي ماشين آلات در شهر زيراب و روستاهاي شيركلا و مومج خيل، انند و چرات بر اثر طغيان سيل ويران شد.
قطع كامل چندين راه روستايي، قطع آب شرب شهري و روستايي، قطع برق در چند روستا و شهر زيراب، قطع گاز در زيراب، استخر و زمين ورزشي از ديگر مشكلات سيل دو روز اخير بوده است. دبير ستاد بحران سوادكوه گفت: چندين ساختمان ديگر در شهر زيراب  در معرض صد در صدي تخريب قرار دارد و نياز به ميلياردها تومان اعتبار جهت تثبيت معابر و احداث ديوار حفاظتي در شهر زيراب است. كيان الهي گفت: بجز دو مصدوم كه به بيمارستان شهداي زيراب انتقال يافتند و وضعيتشان رو به بهبود است هيچ تلفات جاني نداشته ايم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار