مدیرکل درمان ومدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در نشست مشترک خبری
به گزارش خبرنگار ما، جمال‌الدین نیک‌ نامی در نشست مشترک خبری مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اصحاب رسانه استان با اشاره مراکز خدمات درمانی تأمین اجتماعی در آذربایجان شرقی اظهار داشت: دو بیمارستان عالی نسب و 29 بهمن و 3 درمانگاه در تبریز هم برای مشمولان تامین اجتماعی و هم سایر اقشار جامعه ارائه خدمات دارند.
کد خبر: ۶۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 22 July 2015


مدیرکل درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی از بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی آذربایجان شرقی برای حق‌ الزحمه پزشکان، درمانگاه‌‌ها و دارو خانه‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه 9 درمانگاه در سایر شهرهای استان برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: سیاست سازمان تأمین اجتماعی در آذربایجان‌شرقی توسعه مراکز درمانی و افزایش تخت‌های بیمارستانی در مرکز استان و دیگر شهرهای کم‌برخوردار تابعه است.

نیک‌ نامی از آغاز احداث درمانگاه 2300 متری در شهرستان هشترود طی روزهای آینده خبر داد و افزود: عملیات احداث درمانگاه در عجب‌شیر نیز به زودی شروع خواهد شد، ضمن این‌که امسال عملیات احداث بیمارستان 300 تخت‌خوابی در شهرک خاوران تبریز آغاز می شود.

وی افزود: احداث این بیمارستان در سفر دوم رئیس جمهور دولت دهم به تبریز تصویب شده بود اما تاکنون با مشکلاتی از جمله انتخاب زمین مناسب روبه‌رو بود، زمین پارک آذربایجان به علت جاری شدن فاضلاب شهری، بوی نامناسب محیط، آلودگی صوتی و نزدیکی به بیمارستان عالی نسب مورد قبول سازمان تامین اجتماعی واقع نشد.

نیک نامی با اشاره به حرف و حدیث های موجود پیرامون تعطیلی بیمارستان 29 بهمن تبریز اظهار داشت: زمین بیمارستان 29 بهمن تبریز مشکل‌دار است، اما در نظر داریم ضمن برطرف شدن این موضوع، توسعه محدود بیمارستان صورت گیرد و تا زمان احداث بیمارستان جدید، بیمارستان 29 بهمن تبریز تعطیل نخواهد شد.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نسبت به جمعیت بیمه‌شدگان 150 تخت کم داریم، افزود: به مرور زمان تعداد بیمه‌شدگان رو به افزایش است، این در حالیست که تعداد تخت‌های بیمارستانی تأمین اجتماعی افزایش چندانی نداشته است.

نیک‌ نامی با اشاره به دخل و خرج خدمات درمانی تأمین اجتماعی اظهار داشت: متاسفانه هزینه‌های درمان تامین اجتماعی با دریافتی آن همخوانی ندارد، اکنون 200 میلیارد تومان بدهی داریم و نتوانستیم حق‌ الزحمه پزشکان، درمانگاه‌ ها و دارو خانه‌ها را پرداخت کنیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های آتی اداره درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: طی سه ماه اول سال جاری بیش از 512 هزار نفر مریض سرپایی در نهادهای تحت پوشش تامین اجتماعی تحت درمان قرار گرفته‌اند، که تعداد مراجعین نسبت به سه ماه اول سال گذشته 5/11 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال 94 تاکنون 9 هزار و 115 نفر بستری شدند و ضریب اشغال تخت به 77 درصد رسیده است، از این تعداد نیز 4 هزار و 864 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند که طبق آمار تعداد بستری با رشد 5 درصدی و تعداد عمل با رشد 8 درصدی مواجه بوده است.

تامین اجتماعی آذربایجان شرقی ۳۰۰ میلیارد تومان طلب از دستگاه‌ها دارد‌

جعفر سمساری، نیز دراین نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به ارائه گزارش عملکرد این سازمان در استان پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون 28 شعبه تأمین اجتماعی در سراسر آذربایجان شرقی فعال است، ضمن این‌که سه شعبه اقماری نیز در استان وجود دارد.

وی با بیان این‌که برخی شعب تأمین اجتماعی استان در اماکن استیجاری نسبت به ارائه خدمات فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: 53 درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای استان هستند و 130 هزار نفر مستمری‌بگیر در استان وجود دارد که تلاش داریم طیف گسترده‌ای از اقشار جامعه تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار گیرند.

سمساری از اجرای طرح پایش بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی در استان خبر داد و گفت : در این طرح 80 هزار پرونده قالیبافان و 50 هزار پرونده کارگران ساختمانی بررسی شد که 22 هزار پرونده بیمه قالیبافی و پنج هزار پرونده بیمه کارگران ساختمانی که به ناحق تحت پوشش قرار گرفته بودند که از رده خارج شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که حدود 300 میلیارد تومان طلب از دستگاه‌ها و کارخانجات مختلف داریم، تصریح کرد: در این میان شرکت واحد با 40 میلیارد تومان بیشترین بدهی را به تامین اجتماعی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی تعداد مستمری بگیران بیمه بیکاری استان را بیش از 10 هزار نفر اعلام کرد و گفت : 850 میلیارد ریال مستمری به این افراد ماهانه پرداخت می شود.

سمساری همچنین از گسترش خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: مطالعات لازم برای صدور کارت هوشمند درمان در استان صورت گرفته است که در صورت اجرایی شدن این طرح و صدور کارت هوشمند میزان مراجعات بسیار کاهش خواهد یافت.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که امروزه اغلب خدمات سازمان با بهره مندی از فناوری‌های نوین ارائه می‌شود، افزود: این امر سبب کاهش ترافیک و حجم مراجعه بیمه‌شدگان می‌شود، چنانکه اکنون 73 هزار فیش نقدی در سازمان صادر می‌شود که 56 هزار فیش به صورت غیر حضوری صادر می‌شود.

وی افتتاح شعب هادی‌شهر، ایلخچی، ورزقان، شعبه شش تبریز، شعب اقماری خداآفرین، تسوج و مهربان را از جمله اقدامات توسعه‌ای تأمین اجتماعی استان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: ارتقای تیپ 5 شعبه بستان‌آباد، سراب، هریس، بناب و مرند و همچنین افتتاح دفتر کانون بازنشستگان در شهرهای عجب‌شیر، اسکو، آذرشهر و میانه از دیگر اقدامات بوده است.

سمساری بهره‌برداری از طرح توسعه ساختمان اداری شعبه دو تبریز، بهره برداری از ساختمان اداری شعبه صوفیان، افتتاح ساختمان اداری ترکمنچای، نوسازی و بهینه‌سازی فضای اداری شعب تابعه استان و اخذ مجوز لازم و تأمین زمین مناسب جهت احداث درمانگاه شهرهای عجب‌شیر و هشترود را از دیگر طرح‌های عمرانی این اداره کل در سال گذشته برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار