مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان قم گفت: متأسفانه دفع زباله نه‌تنها در استان قم بلکه در کل کشور با قدیمی‌ترین شیوه‌ ممکن در دنیا، انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۴۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 23 August 2018

به گزارش تابناک قم،سید رضا موسوی مشکینی در نظر گرفتن پایگاه جدید برای دفن زباله در شهر قم را ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به مدت‌زمان زیادی که از دفن زباله‌های شهر قم در این سایت می‌گذرد، ظرفیت این سایت برای دریافت زباله رو به اتمام بوده و با توجه به طراحی کمربندی جدید برای شهر قم، و تداخل با این سایت، و همچنین نبود مدیریت زیست‌محیطی مناسب برای دفن زباله، نیاز است تا برای ایجاد پایگاه جدید برای دفع زباله‌ها در اطراف شهر قم مکان‌یابی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر پسماند کشور‌ طبق قانون بر عهده سازمان حفاظت از محیط‌زیست است، گفت: در این سایت مشکلاتی برای دفن زباله‌های شهری و صنعتی وجود داشته که خوشبختانه این مشکلات با توجه به پایش مشترکی که اخیراً با شهرداری قم انجام‌شده، اقدامات مناسبی مخصوصاً در راستای دفع پسماند‌های ویژه کارخانجات صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان قم با بیان اینکه سایت البرز در نزدیکی تالاب بهشت معصومه قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی در این منطقه و مجاورت تالاب بهشت معصومه با این سایت، وجود شیرابه‌های پسماندها، بهداشت آب‌های اطراف آن را تهدید می‌کند.

موسوی مشکینی با اشاره به نظارت سازمان حفاظت از محیط‌زیست در روند دفع زباله‌های عفونی بیان کرد: روال کلی دفع این زباله‌ها به این صورت است که قبل از دفن، با استفاده از دستگاه‌های بی‌خطر ساز، خطر زیست‌محیطی این زباله‌ها از بین می‌رود و سپس با اقدامات ویژه‌ای نسبت به دیگر زباله‌ها، در قسمت مجزایی از زباله‌های دیگر در سایت البرز دفع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دفع زباله نه‌تنها در استان قم بلکه در کل کشور با قدیمی‌ترین شیوه‌ی ممکن در دنیا، انجام می‌شود و امیدواریم با اجرای برنامه‌هایی مانند تفکیک زباله از مبدأ و ایجاد خط تولید کمپوست، بتوانیم مانند دیگر کشور‌ها از زباله‌ها بهره اقتصادی ببریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار