با هدف کمک به نیازمندان
جشنواره غذای سنتی با عنوان سفره ایرانی با هدف کمک به نیازمندان با همکاری شهرداری خرمشهر در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 25 August 2018

برای دومین سال متوالی شهرداری خرمشهر اقدام به برگزاری جشنواره غذا با مشارکت عموم مردم در این شهرستان کرد.

در این جشنواره که با حضور پنجاه شرکت کننده و با محوریت غذاهای سنتی ایرانی در فضای باز نهالستان خرمشهر برگزار شد، غذاهای مختلف شامل دسر، غذای اصلی محلی و ملی و شیرینجات پخت و عرضه و منافع فروش این غذاها برای نیازمندان هزینه شد.

شهردار خرمشهر در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در برگزاری این جشنواره که در آن انواع غذاها طبخ شده توسط مردم عرضه شد، ایجاد نشاط اجتماعی و معرفی غذای سالم که ضامن سلامت آینده است دنبال می شود.

داود دارابی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از فروش مواد عرضه شده این جشنواره صرف نیازمندان خواهد شد، اظهار کرد: درآمد حاصل از فروش در این جشنواره به قشر نیازمند و آسیب پذیر همچون معلولان جسمی و حرکتی تعلق خواهد گرفت.

دارابی از اجرای برنامه های فرهنگی بیشتر با هدف ارتقای سطح نشاط اجتماعی در آینده خبر داد و گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی بسیاری در برنامه شهرداری خرمشهر است و ایجاد نشاط اجتماعی با همکاری مردم به عنوان یک هدف دنبال خواهد شد.

وی افزود: قرار است بستر برگزاری چنین برنامه هایی توسط شهرداری فراهم شود اما اجرای کامل برنامه توسط خود مردم باشد.

برگزاری جشنواره اشیاء قدیمی در خرمشهر

شهردار خرمشهر با بیان اینکه برخی برنامه های شهرداری خرمشهر با هدف رسیدن به نوعی داد و ستد اجرایی خواهد شد از برگزاری جشنواره اشیاء قدیمی در این شهرستان خبر داد.

وی به تشریح جزئیات برگزاری این جشنواره پرداخت و توضیح داد: با توجه به اینکه مردم ایران تمایل زیادی به جمع آوری اشیاء قدیمی دارند و در بیشتر منازل انباری برای نگهداری این گونه وسایل وجود دارد، قرار است در یک جشنواره از مردم خواسته شود اشیاء قدیمی خود را در فضای باز به معرض دید عموم قرار دهند که می تواند منجر به فروش نیز شود.

دارابی در ادامه به برشماری نمونه هایی از برنامه های شهرداری برای ایجاد نشاط اجتماعی پرداخت و بیان کرد: از جمله کارهای انجام شده برای ایجاد نشاط اجتماعی می توان به برگزاری جشن های مختلف در مناسبت های مختلف همچنین احیای بازی های سنتی و خیابانی همچون هفت سنگ، الک دولک و گل کوچیک که شرکت کنندگان ملزم به استفاده از توپ پلاستیکی دو تکه هستند، اشاره کرد.

شهردار خرمشهر همچنین از برگزاری جشنواره آب بازی در خرمشهر در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار