کارشناس مسوول بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات ارائه شده به بیماران خاص با اجرای طرح تحول نظام سلامت ارتقا یافته، به طوریکه اینک تمام خدمات تشخیصی، درمانی و داروی آنان در بیمارستان های دولتی به صورت رایگان ارائه می شود.
کد خبر: ۶۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 22 July 2015
به گزارش تابناک یزد،دکتر جواد رجبیان افزود: بیماران خاص درصورت استفاده از داروهایی که زیر پوشش بیمه نیستند باید مابه التفاوت داروهای مشابه را پرداخت کنند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون شش هزار و 850 بیمار خاص شامل بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، ام.اس و پیوند در مناطق زیرپوشش این دانشگاه از خدمات طرح تحول نظام سلامت برخوردار هستند.

وی تعداد بیماران دیالیزی و ام.اس در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در مجموع چهار هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز  در مجموع یک هزار و 600 نفر می باشند.

وی بیان کرد: هم اکنون یک هزار و 247 بیمار پیوندی شامل پیوند کلیه، کبد، قلب و مغز استخوان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیرپوشش خدمات مربوطه قرار دارند.

دکتر رجبیان با بیان اینکه سرطان جزء بیماریهای خاص محسوب نمی شود، ادامه داد: اما در اجرای طرح تحول نظام سلامت ارائه خدمات به این بیماران نیز افزایش یافته و شیمی درمانی و رادیوتراپی در بیمارستان های دولتی برای آنان رایگان است.

کارشناس مسوول بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : از سوی دیگر در اجرای این طرح بیماران سرطانی تنها 10 درصد هزینه دارو را پرداخت می کنند و اگر از داروهایی که مشمول بیمه نیستند استفاده کنند باید هزینه مابه التفاوت داروهای مشابه را پرداخت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار