معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان برای انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی در مدارس آماده نیستند و رفع سایه کنکور از سر دانش آموزان و اصلاح محتوای آموزشی می تواند در تقویت فعالیت های آزمایشگاهی مدارس موثر باشد.
کد خبر: ۶۴۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 28 August 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس: عبدالرسول عمادی در آیین افتتاحیه نوزدهمین کنفرانس کشوری آموزش فیزیک و نهمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه در شیراز بیان کرد: در حال حاضر، در مدارس ما آزمایشگاه از اولویت های اول دانش آموزان نیست و یکی از علل مهم آن، نظری بودن بیشتر دروس در دوره متوسطه است.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، آماده شدن دانش آموزان دوره متوسطه برای شرکت در آزمون سراسری را یکی دیگر از علل مهم عدم توجه به آزمایشگاه در مدارس عنوان کرد و بیان داشت: در کنار تاکید والدین بر آماده‌سازی فرزندانشان برای کنکور، امکانات کم آزمایشگاهی در مدارس نیز مزید بر علت است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین گفت: محورهای کنفرانس فیزیک می‌تواند بر تقویت فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان موثر باشد و موفقیت آن در گرو تاثیر بر آموزش دانش آموزان است.
فرهاد اسماعیلی بیان داشت: اهمیت آموزش فیزیک از آن جهت است که این علم بر جنبه های مختلف زندگی ما چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم تاثیر دارد و آنچه از آموزش فیزیک مهمتر است، زنده کردن روح پرسشگری در دانش آموزان است.
وی با اشاره به محور های زیست محیطی همایش کشوری فیزیک در شیراز، گفت: مسائل زیست محیطی پیوست توسعه پایدار است و در انجام هر فعالیتی باید به آن توجه کرد و فیزیک علمی است که بر توسعه پایدار تاثیر می‌گذارد.
نوزدهمین کنفرانس کشوری آموزش فیزیک ونهمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه، از پنجم شهریور ماه در شیراز آغاز شد و در مدت چهار روز، علاوه بر ارائه 87 مقاله از سراسر کشور در قالب سخنرانی و پوستر، 11 کارگاه آموزشی و 20 غرفه آموزشی نیز در حاشیه آن برگزار می شود.
در نوزدهمین کنفرانس کشوری آموزش فیزیک و نهمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه 250 مقاله از سراسر کشور در محورهای مختلف آن شامل شیوه های آموزش فیزیک، فیزیک و زندگی، فیزیک و آزمایشگاه به دبیرخانه این کنفرانس در شیراز ارسال شده است که از این تعداد 27 مقاله به صورت سخنرانی و 60 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار