مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در نشست بررسی مسائل زیست محیطی خوزستان مطرح کرد:
مطیعی با اشاره به پدیده ریزگردها گفت: این موضوع یک پدیده نو و طبیعی است، سابقه مقابله با آن به کمتر دو سه سال اخیر بر میگردد. عامل اصلی از بین نرفتن ریزگردها بی توجهی به آن بوده است. تخریب عرصه های منابع طبیعی و سومدیریت منابع آبی همچنان ادامه دارد و این موضوع باعث تشدید معضل ریزگردها می شود.
کد خبر: ۶۴۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 28 August 2018
احمد مطیعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان شامگاه دوشنبه در نشست بررسی مسائل زیست محیطی خوزستان که در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته دولت خوزستان برگزارشد اظهار کرد: در استان خوزستان بحث  تخریب جنگل ها و مراتع و ریزگردها و محیط زیست بحث روز است . شرایط اقلیمی در دنیا دچار تغییرات شده است ، افزایش دما در همه موجودات زنده از جمله گیاهان تاثیر گذاشته شده است.
 
به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: مواد جامد نیز دچار تغییراتی شده اند تغییرات زیست محیطی در استان با شدت بیشتری همراه شده است. در دوسال اخیر ۲۰ هزار هکتار در کانون های ۷ گانه ریزگرد نهال کاری و ۱۵ هزار هکتار مالچ پاشی صورت گرفته است.
 
مطیعی با اشاره به پدیده ریزگردها گفت: این موضوع یک پدیده  نو و طبیعی است، سابقه مقابله با آن به کمتر دو سه سال اخیر بر میگردد. عامل اصلی از بین نرفتن ریز گردها بی توجهی به آن بوده است. تخریب عرصه های منابع طبیعی و سومدیریت منابع آبی همچنان ادامه دارد و این موضوع باعث تشدید معضل ریزگردها می شود.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به آمار آتش سوزی ها در استان تصریح کرد: سال ۹۶ ، ۱۳۶ فقره آتش سوزی و ۲ هزار ۷۶۷ هکتار از مراتع و جنگل های استان دچار حریق شدند. با پیگیری های انجام شده در بخش های دولتی، در مرداد امسال ۶۴ مورد آتش سوزی داشتیم که از این تعداد ۳۰ مورد آتش سوزی ها عوامل انسانی در آن نقش داشتند، علت ۳۰ مورد دیگر مشخص نیست و ۴ مورد آتش سوزی ها بر اثر عوامل طبیعی بوده است. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر قانون منع بکارگیری از بازنشستگان گفت: بازنشسته به کسی می کویند که ابلاغ بازنشستگی را دریافت کرده باشد، طبق قانون خدمات کشوری بسته به نیاز دولت ممکن است فردی بیشتر خدمت کند. باید بگویم که من بازنشسته نیستم و قبلا تمایلی به بازگشت به پست مدیریتی در سازمان منابع طبیعی نبودم اما با دستور وزیر این منصب را پذیرفتم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار